از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۱۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و مراکز توزیع و عرضه در راستای حمایت از مصرف کننده انجام شده است.

 مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت : در بازدیدها‌یی که توسط کارشناسان اداره‌کل استاندارد انجام می‌شود، چنانچه کالا‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری موجود در سطح بازار و واحد‌های خدماتی فاقد علامت استاندارد و یا با کیفیت پایین‌تر از استاندارد باشند، فرآورده‌های مربوطه توقیف و با تولید کنندگان و عرضه کنندگان مطابق قوانین و مقررات جاری سازمان اقدام خواهد شد. 
محمد خوران گفت : عرضه کالا و ارائه خدمات غیر استاندارد، تضییع حقوق مصرف کننده است، در سازمان ملی استاندارد ایران و به تبع آن اداره‌کل استاندارد استان، عزم جدی برای مقابله با کالا‌ها و خدمات بی‌کیفیت وجود دارد و با هرگونه اهمال در این زمینه اقدام می‌شود.

خوران گفت: تمامی محصولات تولید داخلی که مشمول رعایت استاندارد اجباری هستند، ملزم به درج کد ده رقمی منحصر به فرد در زیر نشان استاندارد روی بسته‌بندی کالا می‌باشندکه با ارسال این کد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، اطلاعاتی شامل نام واحد تولیدی، نام محصول، وضعیت پروانه کاربرد علامت استاندارد و تاریخ انقضای آن به مصرف کنندگان اعلام می‌شود.

برچسب ها: استاندارد ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.