مدیر بنیاد دستان مهربان شعبه مازندران از برگزاری کمپین مداد نارنجی در آستانه آغاز سال تحصیلی و شروع مدارس خبر داد.

نادری مدیر بنیاد دستان مهربان شعبه مازندران گفت:طبق رسم سنوات گذشته بنیاد دستان مهربان از اوایل شهریور ماه کمپین مداد نارنجی را با هدف تهیه و توزیع پک‌های لوازم التحریر و سایر اقلام ضروری مانند کیف و کفش برای دانش آموزان نیازمند تحت پوشش برگزار می‌گردد.

او افزود: هدف اصلی ما از برگزاری سالانه این کمپین در آستانه آغاز سال تحصیلی این است که دانش آموزان با وجود داشتن توانایی و استعداد به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی و نداشتن امکانات اولیه از تحصیل بازنمانند.

نادری گفت: منابع مالی این کمپین مانند دیگر برنامه‌هایی که توسط بنیاد دستان مهربان برگزار می‌شود توسط حامیان ما تامین می‌گردد و از این رو از تمامی خیرین و نیکوکاران دعوت می‌کنیم در برپایی هر چه بهتر و بزرگ‌تر این کمپین یاری رسان ما باشند.

او افزود: برای کمک به برگزاری این کمپین هیچ محدودیتی برای خیرین محترم وجود ندارد و این عزیزان می‌توانند به شکل‌های مختلف از این پویش که با هدف ایجاد شرایط بهتر برای تحصیل دانش اموزان نیازمند استان است، حمایت نمایند.

حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودکان نیازمند

نادری مدیر بنیاد دستان مهربان در مازندران در ادامه صحبت هایش با اشاره به این نکته که وظیفه و ماموریت اصلی این مجموعه حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودکان آن‌ها است گفت: زنانی که به دلایل مختلف از داشتن همسر محروم هستند تحت پوشش بنیاد قرار می‌گیرند و سعی می‌شود به شکل‌های مختلف مورد حمایت باشند.

او افزود: بنیاد دستان مهربان با داشتن ۲۰ شعبه در سراسر کشور سعی دارد از خانواده‌هایی که شرایط مد نظر را داشته باشد حمایت نماید و در حال حاضر بیش از ۱۵۰ خانوار در مازندران تحت پوشش هستند در اکثر موارد دارای بیش از ۳ عضو می‌باشند.

نادری با اشاره به این که خدمات مختلفی مانند سبد کالای معیشتی به صورت مستمر و ماهانه به خانواده‌های اهدا می‌گردد، گفت: این بسته‌ها شامل اقلام غذایی و بهداشتی ضروری مانند برنج، گوشت، مرغ، حبوبات، مواد شوینده و ... می‌باشد.

او افزود: خدمات درمانی یکی دیگر از امکاناتی است که به صورت رایگان برای خانواده‌هایی تحت پوشش ارائه می‌شود و مددجویان می‌توانند از مواردی مانند دندانپزشکی و همچنین مشاوره روانشناسی بهرمند گردند. علاوه بر این طرح‌های غربالگری سلامت نیز به حورت دوره‌ای برای ادران و فرزندانشان برگزار می‌شود.

مدیر بنیاد دستان مهربان در مازندران به خدمات دیگر این مجموعه مانند تامین جهیزیه، رهن و ودیعه منزل، تهیه لوازم منزل و همچنین تامین هزینه‌های درمان جراحی و بیماری اشاره کرد و گفت: موارد مربوط به آموزش همواره یکی از اولویت‌های سازمان بوده است و از این رو برای کودکان کلاس‌های کمک آموزشی مانند زبان انگلیسی و برای مادران کارگاه‌های روان شناسی برگزار می‌گردد.

او افزود: با توجه به اهمیت سلامت روان مادران سرپرست خانوار در پرورش کودک با توجه به شرایط سخت این خانواده ها، موضوع سلامت روان در این مجموعه همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است. 

فعالیت‌ها در زمینه اشتغال زایی و کمک به مناطق محروم

نادری مدیر بنیاد دستان مهربان در مازندران با اشاره به برنامه‌های بنیاد برای ارتقا سطح زندگی خانواده‌های تحت پوشش، گفت: برای زنان سرپرست خانوار کارگاه‌های آموزشی مختلفی مانند مکرومه بافی و کار با رزین برگزار می‌شود که هدف آن ایجاد درآمد برای مددجویان می‌باشد.

او افزود: زنان سرپرست خانوار با حضور در کارگاه‌های هنری مهارت کامل جهت ورود به بازار کار را کسب می‌نمایند و در طول دوره آموزش با همکاری واحد توانمند سازی با تولید محصولات مختلف و با توجه به حضور فعال مجموعه در نمایشگاه‌ها می‌توانند به درامد برسند.

نادری گفت: هدف از ایجاد واحد توانمند سازی در بنیاد دستان مهربان در وهله اول کمک به زنان تحت پوشش برای قرار گرفتن در مسیر استقلال مالی می‌باشد که منجر به افزایش اعتماد به نفس آن‌ها در شرایط مختلف می‌گردد.

مدیر بنیاد دستان مهربان در مازندران افزود: در مناطق محروم کشور نیز خدمات به شکل گسترده‌ای ارائه می‌گردد. ساخت ۲۰ مدرسه و اولین دانشگاه خیریه بنیاد دستان مهربان در استان سیستان و بلوچستان نمونه‌ای از این خدمات می‌باشد.

او همچنین در این زمینه به ساخت مدرسه اوتیسم در اصفهان و یک مدرسه در روستای محمودآباد فارس نیز اشاره نمود.

نادری گفت: بنیاد دستان مهربان حضور فعالانه برای کمک رسانی به خانوده‌هایی که در بلایای طبیعی و حوادث ناگوار دچار مشکل می‌گردند را وظیفه خود می‌داند و این موضوع را در زمان رخ دادن اتفاقات تلخی که در تعدادی از شهر‌های کشور شاهد بودیم.

او افزود: جشن نوروز، مراسم شب یلدا، عید فطر و ... مناسبت‌های مهمی می‌باشند که همزمان با آن‌ها پویش‌هایی به منظور خدمات رسانی هر چه بهتر به خانواده‌های تحت پوشش برگزار می‌گردد.

نادری در پایان ابراز امیدواری کرد با همراهی خیرین محترم پویش مداد نارنجی امسال نیز مانند سنوات گذشته به بهترین شکل برگزار گردد و دانش اموزان نیازمند بتوانند از امکانات اولیه و ضروری جهت تحصیل بهرمند گردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار