معاون عملیات بازار شرکت بورس تهران گفت: در حال حاضر ناشران در حال انجام هماهنگی‌های داخلی هستند تا امکان انتشار اوراق بیمه سهام فراهم شود.

 مهدی زمانی، معاون عملیات بازار شرکت بورس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: انتشار اوراق اختیار فروش تبعی با هدف بیمه سهام از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار به ناشران ابلاغ شده است. بدین منظور بورس تهران اقدام به دعوت از ۳۲ ناشر با بیشترین ارزش بازار و برگزاری جلسه هماهنگی انتشار نموده و رویه‌ها و فرم‌های موردنیاز جهت انتشار اوراق برای آنها ارسال شده است. در حال حاضر ناشران در حال انجام هماهنگی‌های داخلی در سطح هیات مدیره شرکت‌ها هستند تا امکان انتشار اوراق بیمه سهام فراهم آید.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که این اوراق چقدر می‌توانند از سهام حمایت کنند؟ بیان کرد: هدف از انتشار اوراق تبعی بیمه سهام، حمایت از سهامداران خرد شرکت‌ها در برابر کاهش قیمت سهام است. با انتشار اوراق تبعی، سهامداران خرد می‌توانند با خرید آن، سهام مربوطه را بیمه نموده و در صورت کاهش قیمت سهام به کمتر از قیمت اعمال، با استفاده از اوراق تبعی، زیان خود را پوشش دهند.

زمانی در خصوص نرخ و شرایط اوراق هم اظهار کرد: هر یک از اشخاص حقیقی می‌توانند با رعایت سقفی مشخص که در هر نماد به شکل مجزا در اطلاعیه عرضه اوراق تبعی مشخص خواهد شد، آن را خریداری نمایند. نکته بسیار مهمی در این رابطه وجود دارد که خریداران اوراق تبعی باید توجه داشته باشند که اوراق تبعی با دارا بودن سهم پایه آن و نگهداری آن تا سررسید قابل استفاده است و اگر شخصی سهام پایه را تحت مالکیت نداشته باشد و یا آن را حین دوره اوراق تبعی بفروشد، اوراق وی قابل استفاده نبوده و امکان بیمه سهام وجود نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: نرخ، سقف خرید و سایر شرایط اوراق با درخواست عرضه‌کنندگان در هر نماد تعیین شده و در اطلاعیه عرضه اوراق، منتشر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار