سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: علاوه بر تیم ملی، دغدغه تیم‌هایی که در باشگاه‌های آسیا بازی می‌کنند را دارم.

امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین امروز تیم ملی فوتبال کشورمان، اظهار داشت: اولین فیفا دی مرحله نهایی جام جهانی است. چه بازیکنان داخلی را که حدود ۱۶ نفر هستند و چه لژیونر‌ها را هر هفته رصد کردیم. لیگ داخلی را با حضور مربیان‌مان و لژیونر‌ها را هم نفر مخصوص داشتیم که بعد از اتمام بازی‌ها گزارش کامل می‌داد.

وی افزود: براساس آمادگی و ۳ شاخصه‌ای که داشتیم، بازیکنان را انتخاب کردیم. بازیکنانی را انتخاب کردیم که به افکار تاکتیکی‌مان بخورند، مرحله نهایی جام جهانی خیلی مهم است و همچنین تغییرات و شیب ملایم را لحاظ کردیم. این سه شاخصه و نوع تیم‌هایی که با آنها بازی داریم را در نظر گرفتیم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: مثلا بازی با امارات مهم است. در ایران به تیم ملی زمین نمی‌دهند، اما آنجا کار‌هایی مانند اقامت دادن و پاسپورت دادن انجام می‌دهند یا بازیکن خارجی می‌آورند تا نتیجه بگیرند. اینجا من علاوه بر تیم ملی، دغدغه تیم‌هایی که در باشگاه‌های آسیا حضور دارند را نیز دارم.

وی افزود: از مسئولان خواهش می‌کنم به تیم ملی و باشگاه‌هایی که در لیگ نخبگان آسیا هستند و آنها هم تیم ملی حساب می‌شوند، کمک کنند. حیف است تیم‌های پرطرفدار ما برای بازی زمین مناسب ندارند و به نوعی مهمان هستند. امیدوارم این مشکل برای بازی‌های آسیایی برطرف شود.

قلعه‌نویی گفت: براساس افکاری که داریم بازیکنان را انتخاب کردیم. درب تیم ملی همیشه بروی همه باز است. سن برای ما یک عدد است. آمادگی و شاخصه‌هایی که اعلام کردیم برایمان مهم است. همه کمک کنند تا تیم ملی نتیجه بگیرد و بتوانیم مردم را خوشحال کنیم.

وی درخصوص انتقاداتی که پیرامون لیست تیم ملی و نبود بازیکنانی مانند سحرخیزان و حسین نژاد مطرح شده، عنوان کرد: در گذشته هم انتقاد بوده و هر لیستی نمی‌تواند همه را راضی نگه دارد. یک سری علایق وجود دارد و هواداران بر اساس دوست داشتنشان توقع هم دارند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار