تظاهرات امشب در سرزمین‌های اشغالی علیه سیاست‌های کابینه نتانیاهو بسیار گسترده است.

برآورد‌ها حاکی از آن است که تظاهرات امشب علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تحت فشار قرار دادن او و دستیابی به یک توافق آتش‌بس، جمعیت کثیری را به خیابان‌ها کشانده است.

به گزارش الجزیره، همزمان با پیدا شدن جسد ۶ اسیر صهیونیست توسط اشغالگران در نوار غزه، خشم عمومی نسبت به نتانیاهو افزایش یافته است و جمعیت فقط در شهر تل‌آویو حدود ۲۸۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود. «حمده سلحوت» خبرنگار الجزیره می‌گوید تظاهرات امشب بسیار متفاوت با تجمعات هفتگی است و شاید بزرگ‌ترین تجمع در ماه‌های اخیر باشد. 

تظاهرکنندگان که نتانیاهو را مسئول عدم دستیابی به توافق در خصوص آتش‌بس غزه و تبادل اسرا می‌دانند، قصد دارند او را وادار به تغییر موضع خود کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) از پیدا کردن اجساد ۶ نفر از اسرای خود در جنوب نوار غزه خبر داد. خبر کشف اجساد اسرا واکنش‌های زیادی در پی داشته و به ویژه خشم خانواده آنان را برانگیخته است، زیرا این افراد نتانیاهو را مسئول سنگ‌اندازی در مذاکرات آتش‌بس می‌دانند که ماه‌هاست با میانجیگری مصر و قطر در جریان بوده اما تا کنون به نتیجه نرسیده است. مطبوعات عبری امروز به نقل از مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی که نام آنان فاش نشده، اعلام کردند که اصرار نخست وزیر رژیم برای حفظ حضور نظامی در کریدور‌های فیلادلفی و نتزاریم در نوار غزه مانع اصلی توافق آتش‌بس بوده است.

 در همین راستا، یک اتحادیه کارگری در سرزمین‌های اشغالی خواستار اعتصاب سراسری برای تحت فشار قرار دادن کابینه نتانیاهو شده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ح
۰۰:۴۸ ۱۲ شهريور ۱۴۰۳
تار عنکبوت پاره شده
آخرین اخبار