چین اولین حریف تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در آغاز مسابقات قهرمانی آسیا است.

تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان فردا، سه‌شنبه ۱۳ شهریور، در نخستین دیدار خود در مرحله مقدماتی دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا به مصاف چین می‌رود. 

مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا که دهمین دوره خود را فردا آغاز می‌کند، نخستین دوره خود را از سال ۲۰۰۵ به میزبانی بانکوک تایلند آغاز کرد و کره‌جنوبی طی این ادوار با ۳ طلا، یک نقره و ۳ برنز و مجموعه ۷ مدال در صدر جدول مدالی آسیا ایستاده است. پس از کره‌جنوبی، قطر با ۲ طلا و ۳ نقره و بحرین با ۲ طلا و یک برنز در جایگاه‌های دوم و سوم قاره کهن قرار دارند. 

تیم ملی هندبال نوجوانان ایران پیشینه خوبی در این رقابت‌ها با کسب یک نشان طلا، ۲ نقره و یک برنز و ایستادن در رده چهارم جدول مدالی دارد. 

نوجوانان ایران مدال طلا خود را در رقابت‌های سال ۲۰۰۶ تهران کسب کردند. ۲ مدال نقره تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان نیز در سال‌های ۲۰۰۵ بانکوک با شکست برابر کره‌جنوبی با نتیجه ۳۱ -۳۸ و مسابقات ۲۰۲۲ بحرین با شکست برابر همین تیم با نتیجه ۲۲ -۲۶ به دست آمد. تنها برنز ایران نیز در رقابت‌های سال ۲۰۰۸ امان با پیروزی مقابل بحرین با نتیجه ۳۱ -۲۵ کسب شد. 

چین، نخستین حریف ایران در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا، تنها دو بار در این رویداد شرکت کرده است. یکبار در سال ۲۰۱۶ بحرین و یکبار هم در بازی‌های سال ۲۰۱۸ اردن که در هر دو حضور مقام هشتم را کسب کرده است. 

بازی دو تیم ملی نوجوانان ایران و چین در چارچوب دور مقدماتی قهرمانی آسیا فردا، سه‌شنبه ۱۳ شهریور و از ساعت ۱۴:۱۵ به وقت کشورمان آغاز می‌شود. پیش از این دیدار دو همگروه دیگر نوجوانان ایران یعنی کویت و چین‌تایپه در بازی افتتاحیه به مصاف هم می‌روند. 

در دیگر رقابت‌های روز نخست دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا امارت با عربستان، ژاپن با هند و عراق با کره‌جنوبی دیدار می‌کند. 

دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا از ۱۳ تا ۲۴ شهریور ماه به میزبانی اردن برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار