معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ایستگاه بین‌المللی ناوتکس در بندر بوشهر از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ارتقاء پیدا کرد.

عباس محمدصادقی در جمع خبرنگاران بیان کرد: سامانه ناوتکس یکی از سامانه‌های مهم به منظور اعلام وضعیت هواشناسی و هشدار‌های ایمنی به شناور‌ها در آب‌های استان بوشهر می‌باشد.

وی بیان کرد: فعالیت این سامانه بدون تردید می‌تواند به کاهش مخاطرات ناشی از شرایط اضطرار دریایی در آب‌های استان کمک وافری کند و دریانوردان باید از ظرفیت این سامانه به‌خوبی استفاده کنند.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در این معاونت همچنین به‌منظور کنترل و پایش شناور‌ها و آلودگی زیست‌محیطی نسبت به بروزرسانی و ارتقاء نرم‌افزاری رادار X-band اقدام شده است.

محمدصادقی ادامه داد: با نصب تجهیزات موردنیاز، شرایط برای ذخیره‌سازی تماس‌های ضروری آتش‌نشانی، سامانه ۱۵۵۰ و تماس‌های رادیویی فراهم شده است.

وی گفت: ذخیره‌سازی ارتباط‌های دریافتی می‌تواند در ارتقاء کمی و کیفی واحد‌های خدمات‌دهنده به جامعه بزرگ دریایی و بندری کمک شایان و قابل توجهی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.