استاندار لرستان گفت: سازمان همیاری شهرداری‌ها باید تقویت شود همچنین نظام مالی و هزینه درآمدی این سازمان شفاف باشد.

 ابوطالب شفقت سیزدهم شهریور در جلسه شورای همیاری شهرداری‌ها عنوان کرد: به دلیل برخی مشکلات موجود در استان امکان سرعت بخشی به برخی کار‌ها در حد مورد انتظار فراهم نشده و لازم است همه دستگاه‌ها با در نظر گرفتن این مشکلات به امور سرعت ببخشند.

وی افزود: انتظار داریم شهرداری‌های استان با سازمان همیاری شهرداری همکاری لازم را داشته باشند ضمن این که معاون عمرانی استاندار هم مجاز است کار‌هایی که به سرعت عمل نیاز دارند و سود آنها نیز متوجه شهرداری‌ها است به این سازمان واگذار کند.

وی بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما برخی کار‌های زمستانه باید با نظام مالی شفاف و روشن با نظارت شورا توسط سازمان همیاری صورت گیرد و مطالبات این سازمان نیز توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی دنبال شود.

استاندار لرستان اضافه کرد: همچنین کار‌هایی که توسط بخش خصوصی با سرعت و عملکرد خوبی در حال انجام است ادامه یابد و فرصت همکاری از آنها گرفته نشود، اما با توجه به اینکه امکان نظارت بیشتر بر عملکرد بسیج سازندگی و سازمان همیاری‌ها بیشتر است تا حد امکان در مورد واگذاری پروژه‌ها به این سازمان‌ها تسهیل شود.

شفقت افزود: باید ظرف ۱۰ روز آینده جدول تفریغ بودجه سازمان همیاری‌های شهرداری استان آماده شود و قبل از برگزاری جلسه بعدی شورا در اختیار شهرداران قرار گیرد تا نظرات خود را در خصوص آن بیان کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به تعدد شهرداری‌ها در سایر نقاط استان و دور از دسترس بودن برخی از آن‌ها انتظار می‌رود طرح توسعه مناطق سازمان همیاری شهرداری‌ها ارزیابی و در صورت منفعت استان و شهرداری‌های دوردست، تصویب و اجرایی شود.

وی افزود: در این راستا سازمان همیاری باید چند نقطه را در استان مشخص کند که هم هزینه تمام شده آن‌ها برای سازمان کمتر و هم امکان خدمات دهی بیشتر به سایر شهرداری‌های استان بیشتر باشد ضمن اینکه تمامی شهرداری‌های استان باید بتوانند به طور یکسان از خدمات این سازمان بهره‌مند شوند.

 

برچسب ها: استانداری ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.