مدیرکل گمرکات قم از عزم و اراده جدی برای تشکیل پرونده و مبارزه با قاچاق کالا در استان خبر داد.

اسفندیار دریکوندی گفت: از ابتدای امسال تا شهریور، ۲۰۳ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش حدود ۸۰۰ میلیارد ریال در گمرکات این استان تشکیل شده است.

مدیرکل گمرکات قم  افزود: هدف ما از کمک به نهاد‌های مسئول در امر مقابله با قاچاق کمک به توسعه فعالیت‌های تجاری سالم و قانون‌مند است و در این راستا از همه ظرفیت‌های کارشناسی خود استفاده می‌کنیم.

او ادامه داد: پرونده‌های قاچاق تشکیل شده در این اداره کل پس از انجام مراحل اداری همچون فرآیند ارزش گذاری برای رسیدگی و صدور رای در اختیار مراجع قانونی قرار می‌گیرد.

مدیرکل گمرکات قم گفت: کارشناسان اداره کل گمرکات قم در زمینه ارزش‌گذاری کالا‌های قاچاق کشف شده در استان با دستگاه‌های متولی نهایت همکاری را دارند.

دریکوندی بیان کرد: در همین رابطه و در مدت یاد شده ۸۰ هزار و ۳۵۶ تُن کالا در قالب تعداد ۲ هزار و ۲۰۸ اظهارنامه، به ارزش ۷۲ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۹۲۰ دلار از طریق گمرکات استان قم به کشور‌های هدف صادر شد.

او بیان کرد: بیشتر حجم واردات انجام شده به گمرکات قم را کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم و همچنین مواد و تجهیزات مورد استفاده در واحد‌های تولیدی تشکیل می‌دهد که در راستای کمک به پیشرفت اقتصادی استان است.

مدیرکل گمرکات قم تصریح کرد: براساس پایش صورت گرفته از ابتدای امسال تا پایان مرداد، نزدیک به ۷۳ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات این استان به کشور‌های مختلف جهان صادر شده است.

 دریکوندی افزود: از ابتدای امسال تا پایان مرداد، ۲۹ هزار و ۸۲۸ تُن کالا در قالب تعداد یک‌هزار و ۲ اظهارنامه، به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۵۴۱ دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد.

مدیرکل گمرکات قم گفت: درآمد کل گمرکات قم نیز در این مدت بیش از ۴۲۴ میلیارد تومان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار