مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، ارزش صادرات انجام شده از گمرکات استان به رقم ۱۰۶ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۵۰۳ دلار رسید.

اسفندیار دریکوندی گفت: این حجم از صادرات در قالب تعداد سه هزار و ۲۷۹ مورد اظهارنامه و به وزن ۱۱۶ هزار و ۲۲۸ تُن انجام شده‌است. در همین رابطه حدود ۴۰ کشور جهان پذیرای کالا‌های تولید شده در استان قم بودند.

مدیرکل گمرکات قم افزود: تنوع کشور‌های هدف صادراتی کالا‌های تولید شده در قم نشان از موفقیت تجار استان در گسترش بازار‌های فروش دارد و این موضوع همچنان به عنوان یک راهبرد مهم برای توسعه صادرات در اولویت کاری فعالان اقتصادی استان است چرا که هر چقدر بازار‌های صادراتی بیشتر و متنوع‌تر باشد، عملکرد تجاری واحد‌های تولیدی در قم بهتر می‌شود.

او ادامه داد: حجم صادرات استان قم از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه، نشان می‌دهد، حضور هرچه بیشتر در بازار کشور‌های همسایه و همچنین کشور‌های منطقه همواره یکی از مهمترین اولویت‌های تجار قمی بوده‌است و در این خصوص بازار کشور عراق با حدود ۲۰ میلیون دلار صادرات در رتبه نخست قرار دارد.

دریکوندی با اشاره به ظرفیت‌های خوب بخش صنعت قم در بخش صادرات، گفت: طی هفت ماه گذشته، بهره‌برداران واحد‌های صنعتی و تولیدکنندگان این استان توانستند بیش از ۳۰ نوع کالای تولیدی خود را به کشور‌های مختلف جهان صادر کنند و در بازار‌های بین‌المللی با محصولات مشابه به رقابت بپردازند.

شهرک‌های صنعتی قم امکانات فنی و زیرساختی مناسبی برای فعالیت‌های تولیدی در حوزه‌های مختلف دارند و سرمایه‌گذاران با استفاده از این ظرفیت و نیز نزدیک بودن این شهرک‌ها به پایتخت و عمده بازار‌های مصرف کشور و همچنین صادرات به کشور‌های هدف می‌توانند فعالیت اقتصادی سودآوری را در این استان ایجاد کنند.

شایان ذکر است استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، شهاب (چاپ و نشر)، سلفچگان، محمودآباد، ثامن الائمه (ع)، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد و در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قم نزدیک به ۲ هزار واحد بهره‌بردار با اشتغال بیش از ۵۷ هزار نفر در رشته صنعت‌های مختلف مشغول تولید هستند.

برچسب ها: گمرکات قم ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار