معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: فعالیت کارخانه قند قزوین برای خرید چغندر قند استان‌ها از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود.

راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:  برداشت محصول در استان‌های همدان و کرمانشاه آغاز شده است و در استان قزوین هم از اوایل مهر شروع می‌شود.

وی افزود: استان‌های زنجان، همدان، کرمانشاه و خوزستان محصولات خود را به کارخانه قند قزوین ارسال خواهند کرد.

به گفته راه انجام، نرخ خرید تضمینی ۴ هزار تومان برای هر کیلو تعیین شده است و مشوق‌هایی همچون ملات، تفاله و شکر سفید نیز به تولید کنندگان این حوزه تخصیص داده خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال بر اساس قرار داد با کشاورزان هزار و ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت محصول چقندر قند رفته است که هزار و ۲۰۰ هکتار آن قابلیت برداشت دارد.

راه انجام افزود: در سه سال گذشته با توجه به رویکرد و سیاست کارخانه قند قزوین در بحث امکانات و قیمت گذاری روند افزایشی در کاشت محصول چقندرقند استان را داریم و سالانه ۵۰ درصد به سطح زیر کشت این محصول افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس برآورد‌ها و با توجه به ارقام بذر توزیع شده ۵۰ تا ۶۰ تن از هر هکتار محصول برداشت خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش بینی می شود بالغ بر ۷۲ تا ۸۰ هزار تن چغندرقند برداشت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار