الجزایر خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت برای بررسی اوضاع غزه و کرانه باختری شد.

الجزایر خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت به‌منظور بررسی تشدید تنش در غزه و کرانه باختری و تداوم جنایت نسل‌کشی در غزه توسط رژیم صهیونیستی شد.

براساس گزارش شبکه خبری العربی، این درخواست در سایه تشدید تنش و افزایش جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان در غزه و کرانه باختری و با هدف بحث و بررسی درخصوص آخرین تحولات فلسطین مطرح شده است.

در این نشست اضطراری قرار است تشدید اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و جنایت نسل‌کشی این رژیم در غزه مورد بررسی قرار بگیرد.

این درخواست الجزایر با هماهنگی نمایندگی تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل در نیویورک مطرح شده است.

انتظار می‌رود در این نشست اعضای شورای امنیت بر حمایت خود از حصول آتش‌بس در غزه و همچنین پایبندی‌شان به اصل راهکار تشکیل دو دولت «به‌عنوان تنها راه برقراری صلح عادلانه و دائمی» در منطقه تاکید و مخالفت خود را با رویکرد مقامات رژیم اشغالگر با هدف از بین بردن امید‌ها برای تشکیل کشور فلسطین و نقض حقوق فلسطینیان اعلام کنند.

اسلوونی، رئیس دوره‌ای شورای امنیت ریاست این نشست را برعهده خواهد داشت.

پیشتر نماینده الجزایر در شورای امنیت اعلام کرده بود: آتش‌بس در غزه تنها راه جلوگیری از تشدید تنش در منطقه است و اوضاع غزه پس از ۱۱ ماه تجاوز فاجعه‌بار است.

از ابتدای جنگ، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صد‌ها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد شمار قربانیان عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به ۴۰ هزار و ۸۱۹ شهید و ۹۴ هزار و ۲۹۱ زخمی رسیده است.

کرانه باختری که از سال ۱۹۶۷ توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده است، شاهد تشدید تهاجمات بوده است، اما از زمانی که این رژیم جنگ ویرانگر در نوار غزه آغاز کرد، اوضاع کرانه باختری بدتر و حملات و یورش‌ها به آن بیشتر شده است.

نیرو‌های رژیم صهیونیستی از هفته گذشته یورش به شهر‌ها و اردوگاه‌های طوباس، طولکرم و جنین را آغاز کردند.

به گفته منابع رسمی فلسطینی، حملات رژیم صهیونیستی به ساکنان کرانه باختری از هفتم اکتبر گذشته تاکنون بیش از ۶۴۰ شهید و حدود ۵۴۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار