مراسم اذن خدمت فرهنگیان قم با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس استثنایی کشور در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

 مراسم اذن خدمت فرهنگیان استان قم، سحر امروز با حضور حجت‌الله الماسی، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس استثنایی کشور، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش‌وپرورش، شورای معاونین اداره کل و نواحی آموزش‌وپرورش استان در حرم مطهر حضرت معصومه «س» برگزار شد.

حجت‌الله الماسی، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس استثنایی کشور در مراسم اذن خدمت فرهنگیان استان در آستانه آغاز سال تحصیلی با تقدیر و تشکر از زحمات فرهنگیان استان قم اظهار کرد: وجود همگرایی و وفاق در بین همکاران آموزش‌وپرورش استان قم موجب تقویت و پیشبرد اهداف تعلیم‌وتربیت در استان بوده است.

وی با اشاره به موارد مورد تأکید وزیر آموزش‌وپرورش که تربیت دینی و اسلامی، جدیت، عمل به نقشه راه آموزش‌وپرورش بر اساس است، گفت: حرکت بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش مورد خواست رهبر جامعه است که همه فرهنگیان می‌بایست وظایف و فعالیت‌های خود را بر اساس این سند تنظیم نمایند.

الماسی عنوان کرد: اولین پروژه سند تحول الگوی مدرسه تراز هست که ابلاغ شده است و عمل به آن توسط مدارس است که اجرای این پروژه امری خارج از دسترس و اجرا ناشدنی نیست.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس استثنایی کشور، گفت: عمل به سند تحول بنیادین و محقق نمودن اهداف و دستورات آن نباید به دلیل مصلحت‌اندیشی بیجا مورد غفلت واقع شود و باید آنچه در این سند آمده است اعم از ارتباط مؤثر والدین با مدرسه، فعال‌بودن فعالیت‌های فرهنگی در طول ایام سال و … به‌صورت کامل اجرا گردد.

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم در سخنانی در خصوص کسب استعانت از اهل‌بیت عصمت و طهارت «ع» ابراز کرد: ما باید بدانیم از چه کسی مدد بگیریم و پشتوانه ما در این مسیر کیست؛ تا پشتوانه اهل‌بیت عصمت و طهارت نباشد ما هیچ توانایی در این مسیر نخواهیم داشت. 

رحیمی با اشاره به این حدیث که «خداوند رحمت کند کسی را که امر ما را احیا کند» تصریح کرد: ما باید سیره ائمه عصمت و طهارت را پیش ببریم و آن را در امور خود اجرا کنیم و علوم اهل‌بیت را یاد بگیریم. 

وی در آخر با تشکر از تلاش همکاران در زمینه پروژه مهر عنوان کرد: در طرح شهید عجمیان ۱۸۰ طرح هدف‌گذاری شده بود که ما توانستیم ۲۵۰ مدرسه را وارد این طرح کنیم و در دستور کار قرار دهیم و همچنین ۱۲ پروژه روبه‌اتمام است که در ابتدای سال تحصیلی به افتتاح می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار