معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: یک هزار طرح کشاورزی در راستای استفاده از ظرفیت‌های مختلف به خصوص فناوری در استان‌های مختلف کشور به بهره برداری رسید.

معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی  در حاشیه آیین افتتاح همزمان از پنج هزار و ۳۵ هکتار از اراضی محدوده طرح شبکه فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در آذربایجان غربی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان پلدشت برگزار شد، در گفتگو با خبرنگاران افزود: بیش از یک هزار و چهار پروژه در حوزه آب و خاک در کل کشور در هفته دولت افتتاح شد.

صفدر نیازی شهرکی اظهار کرد: بخش اعظم بزرگترین طرح ملی آبیاری و زهکشی اراضی کشاورزی غرب و شمال غرب کشور در سطح حدود ۶۲ هزار هکتار در استان آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: از مجموع ۲۲۷ هزار هکتار این طرح در کشور تاکنون ۱۴۰ هزار هکتار با تأمین آب و تحویل بهره‌برداران شده و مابقی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۸۰ درصد در دست اجراست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: تمام اراضی افتتاحی مجهز به سیستم آبیاری نوین هستند که کل این پروژه در حدود ۶۲ هزار هکتار اجرا و پیگیری می‌شود.

نیازی با اشاره به ضرورت تقویت حوزه آب و خاک برای کشاورزی پایدار و مطمئن و تضمین امنیت غذایی، تسریع در روند اجرای طرح‌های آبیاری نوین را از دغدغه‌ها و اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
خداروشکر