نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر ضرورت تسهیل، روان‌سازی و بستر سازی برای صادرات محصولات کشاورزی استان، تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی شامگاه جمعه در دیدار وزیر جهاد کشاورزی، اظهار کرد: آذربایجان غربی استان مرزی بوده و کشاورزی و صادرات میوه‌ها و محصولات کشاورزی از استان نیازمند توجه خاصی است تا کشاورزان بتوانند از این سرمایه و فرصت مرزی استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با بیان اینکه فعالان عرصه کشاورزی و دامپروری استان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، اضافه کرد: یکی از این مسائل مهم ازدیاد کشتار دام‌های مولد توسط دامداران است که برای رفع این مشکل، نیازمند مدیریت موضوع هستیم.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: سیب درختی و صادرات آن مسأله دیگری است که به رغم تلاش‌های استاندار آذربایجان غربی در این زمینه نیازمند توجه و حمایت خاصی هستیم.

وی با اشاره به موضوع تامین نهاده‌های دامی، بیان کرد: کمبود نهاده‌های دامی باعث می‌شود قیمت مرغ و گوشت در استان سیر صعودی داشته باشد و بهره مندی عموم از این محصولات دشوار شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به مسأله قلع و قمع خانه باغ‌ها در اطراف ارومیه، اظهار داشت: این خانه باغ‌ها که تعداد آنها بسیار است با زندگی مردم عجین شده و باید یک بررسی دقیق در این باره صورت گیرد تا مردم در این زمینه دچار مشکل نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به صرفه جویی در مصرف آب و مدیریت آن در بخش کشاورزی، گفت: رعایت میزان مصرف آب هم باید در این زمینه ملاحظه شود و مدیریت آن توسط وزارت جهاد کشاورزی صورت گیرد.

وی با آرزوی موفقیت برای دولت جدید، اضافه کرد: مدیریت نعمت بزرگی است که دولتمردان می‌توانند در آن به مردم خدمت کنند و دعا می‌کنیم دولت در مسیر اهداف تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب حرکت کند.

وزیر جهاد کشاورزی امروز برای شرکت در آیین بهره برداری از شبکه آبیاری و زهکشی در شمالغرب کشور به میزان پنج هزار هکتار به آذربایجان غربی سفر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۳
ازصادرات سیب زمینی هم پیگیرباشید