۳۷۰۰ مقاله به کنگره ملی و بین المللی پژوهش و فناوری دانشجویان علوم پزشکی کشور در ارومیه ارسال شده است.

 دبیر کل بیست و پنجمین کنگره ملی و یازدهمین کنگره بین المللی سالیانه پژوهش و فناوری دانشجویان علوم پزشکی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: این کنگره به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از ۱۵ لغایت ۱۷ شهریور ماه سال‌جاری با محور‌های هوش مصنوعی و علوم داده؛ جوانی جمعیت، فرزندآوری و درمان ناباروری؛ تجاری سازی و فناوری‌های نوین پزشکی؛ سلول‌های بنیادی، سلول درمانی و پزشکی بازساختی در محل تالار وحدت ارومیه برگزار می‌گردد.

 موسوی هدف از برگزاری این کنگره را به اشتراک گذاری یافته‌های محققان و پژوهشگران عرصه علوم پزشکی و کمک به اعتلای سطح علمی دانشجویان و ترغیب اساتید و دانشجویان سایر کشور‌ها جهت تبادل به روزترین اطلاعات علمی و پزشکی جهان اعلام کرد.

وی افزود: از ۳ هزار و ۷۰۰ مقاله که از سراسر کشوربه کنگره ارسال گردیده است ۸۹۲ مقاله جهت ارائه مورد پذیرش قرار گرفته است و در بخش بین الملل ۴۰ مهمان از کشور‌های عراق، آذربایجان و ارمنستان در کنگره حضور دارند و همچنین مقاله‌هایی از کشور‌های آمریکا و فنلاند دریافت گردیده است.

بیماری‌های واگیر و اختلالات ایمنی -خون شناسی و سرطان -سلامت دهان و دندان -بیولوژی محاسباتی و بیوانفورماتیک - طب سالمندی و توان بخشی -طب ایرانی و گیاهی -پرستاری و ایمنی بیمار -بهداشت باروری و مامایی-چالش‌های پساپاندمی کووید ۱۹ --اخلاق پزشکی و حقوق سلامت -علوم اعصاب و بهداشت روان-بیماری‌های غیرواگیروبیماری‌های نوپدید و بازپدید ابخشی از محور‌های این همایش علمی است.

بهداشت عمومی و سلامت اجتماعی -سلامت در حوادث بلایا و فوریت‌ها -تغییرات اقلیم و سلامت -طب مکمل غذا و تغذیه -ژنتیک ژن درمانی و پزشکی شخصی سازی شده -دارو درمانی کشف و ارزیابی دارو‌های نوین، نوآوری و روش‌های نوین تشخیصی و درمانی -مدیریت سیاست گذاری و اقتصاد سلامت -فناوری اطلاعات سلامت و انفورماتیک پزشکی از دیگر محور‌های این همایش علمی است.

 اما محور‌های ویژه همایش علمی شامل -هوش مصنوعی و علوم داده -تجاری سازی و فناوری‌های نوین پزشکی -جوانی جمعیت فرزندآوری و درمان ناباروری -سلول‌های بنیادی سلول درمانی و پزشکی بازساختی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.