مسئول بسیج دانش آموزی آذربایجان غربی گفت: ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان بسیجی پسر اهل سنت در اردوی راهیان پیشرفت و امید حضور یافتند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان آذربایجان غربی در گفتگوی تلفنی با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: اردوی راهیان پیشرفت و امید سازمان بسیج دانش آموزی ویژه دانش آموزان اهل تسنن شهرستان‌های مهاباد، بوکان و سردشت به تعداد ۴۰۰ نفر در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) تهران از تاریخ ۲۶  تا ۳۱ مرداد ماه در حال برگزاری است.

جهانگیر اسلام پرست گفت: رشد اعتقادی و پایبندی به ارزش‌ها و مبانی انقلاب اسلامی و تقویت هویت ملی، تقویت عزت نفس، اعتماد به نفس، امید و انگیزه در قشر نوجوان، کسب و ارتقاء مهارت‌های فردی و اجتماعی، آشنایی هدفمند با سبک زندگی ایرانی اسلامی و آشنایی با آسیب‌های اجتماعی، کسب مهارت‌های ورزشی و توجه به سلامت جسم و روان با برگزاری مسابقات ورزشی، آشنایی با مبانی انقلاب اسلامی و فرهنگ دفاع مقدس، شناخت صحیح از فضای مجازی، هوش مصنوعی و سواد رسانه‌ای و آشنایی با مهارت و دانش اقتصادی «کسب و کار، عقل معاش و ...» از جمله اهداف این دوره است.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های مهارات آموزی و ارتقا سطح علمی، برپایی ۵ غرفه مشاوره از جمله غرفه تغذیه سالم، مشاوره سلامت جسم و روان، مشاوره تربیتی و خانوادگی، برگزاری مسابقات تفریحی، آموزشی و ورزشی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده این اردو است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان آذربایجان غربی افزود: همچنین برنامه‌ها و مسابقات مختلف فرهنگی از جمله مسابقه فرزندان انقلاب شامل مفاهیم قرآنی، دفاع مقدس، هوش و تاریخ و دستاورد‌های انقلاب اسلامی، مسابقات فرهنگی شامل بهترین دلنوشته اردویی، بهترین عکس از اردو، نوجوان برتر و شهر من و استان من برگزار خواهد شد.

اسلام پرست با اشاره به اینکه دانش آموزان شرکت کننده در این اردو در هشت رشته ورزشی رقابت می کنند، گفت: دومیدانی، والیبال، تنیس روی میز، شطرنج، شنا، فوتسال، تیراندازی و پینت بال برای این دانش آموزان برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ دیروز ۲۷ مردادماه سردار محمدحسین رجبی، فرمانده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی نیز از اردوی فرهنگی ورزشی شهید بروجردی مختص دانش آموزان اهل سنت واحد‌های پیشگام سازمان بسیج دانش آموزی استان آذربایجان غربی در اردوگاه امام خمینی (ره) شهر لواسان استان تهران بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.