وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: توسعه کمی و کیفی فضاهای آموزشی و ورزشی دانش‌آموزان منطبق بر اهداف برنامه هفتم توسعه، رویکرد مهم دولت چهاردهم به شمار می‌رود.

حمیدرضا خان محمدی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور روز شنبه در آئین افتتاح استخر دانش آموزی آموزش و پرورش کاخک از توابع شهرستان گناباد گفت: در این راستا به ازای ۵۰ درصد مشارکت خیران در احداث و توسعه زیرساخت‌های آموزشی و ورزشی دانش آموزان، ۵۰ درصد هم دولت مشارکت خواهد داشت.

او افزود: همچنین خیران که در احداث و تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی و آموزشی آموزش و پرورش مشارکت داشته باشند، از معافیت‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: افزایش سرانه ورزشی دانش‌آموزان به یک متر مربع از اهداف مهم برنامه هفتم توسعه است و در قالب طرح‌های مهم زیرساختی به این مساله توجه می‌شود.

خان محمدی بیان کرد: باید با توسعه کمی و کیفی مدارس، فضا‌های آموزشی جز بهترین فضا‌ها در شهر‌ها تبدیل و از همه ظرفیت‌های بخش‌های مختلف و از جمله خیران در این ارتباط استفاده مناسب شود.

او تصریح کرد: آموزش و پرورش گناباد در اکثر شاخص‌های آموزشی و تعلیم و تربیت سطح کشور دارای رتبه‌های شاخص است و از مصادیق بارز آن می‌توان به کسب رتبه‌های برتر تک رقمی و دو و سه رقمی دانش آموزان این شهرستان در کنکور سراسری امسال اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.