مدیر امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی گفت: مرحله نهایی چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن خراسان‌رضوی در بخش آوایی انفرادی از ۲۲ شهریورماه آغاز می‌شود.

جعفر حسینی گفت: مرحله نهایی چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن در بخش آوایی انفرادی استان از ۲۲ شهریورماه آغاز می‌شود و تا ۲۵ همین ماه ادامه دارد. این مسابقات در بخش بانوان در روزهای پنجشنبه و جمعه، ۲۲ و ۲۳ شهریور و در بخش آقایان در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۴ و ۲۵ شهریور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مکان برگزاری این دوره از مسابقات، مهدیه امام‌ خامنه‌ای واقع در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی است و با توجه به جدول زمانبندی مسابقات ضرورت دارد متسابقان رأس ساعت مقرر در محل برگزاری مسابقات حضور داشته باشند. براساس آیین‌نامه اجرایی مسابقات در صورتی‌که دو مرتبه نام متسابق اعلام شود، اما وی اعلام حضور نکند از لیست مسابقات حذف می‌شود و امکان اجرای وی در زمان دیگری وجود ندارد.

حسینی بیان کرد: طبق شیوه‌نامه اجرایی این دوره از مسابقات، شرکت‌کنندگان رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم در مرحله استانی باید از ترجمه اجزای ۹ و ۱۰ قرآن کریم براساس ترجمه استاد حسین انصاریان به‌صورت حضوری، پیش یا پس از ارائه تلاوت یا پاسخگویی به محفوظات، به دو سؤال شفاهی پاسخ دهند. 

مدیر امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: شرکت‌کنندگان رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال از این بخش معاف هستند و نمره ترجمه برای تمام شرکت‌کنندگان ۲  تعیین شده است که به جمع کل نمرات شرکت‌کنندگان رشته‌های قرائت و ترتیل اضافه می‌شود. در رشته‌های حفظ قرآن کریم، پس از اعمال ۷۰ درصد نمره حسن حفظ و ۳۰ درصد نمره حسن قرائت، نمره آزمون ترجمه در جمع نهایی اعمال می‌شود.

حسینی گفت: شرکت‌کنندگانی که در آزمون ترجمه، حضور پیدا نکنند، علاوه بر کسب نکردن دو امتیاز ترجمه، یک نمره منفی نیز از سرجمع کل نمره آنها کسر می‌شود. ملاک آزمون ترجمه نیز بارگذاری فایل در سایت ثبت‌نام مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.