مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از نبود میل و رغبت خانواده اتباع استان برای پیگیری و ثبت نام دانش آموزان خبر داد.

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در سومین نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: سال گذشته بیش از هفت هزار و ۶۰۰ دانش آموز اتباع خارجی و عمدتا افغانستانی در مدارس استان قزوین تحصیل می‌کردند که برای سال تحصیلی هنوز هیچ ثبت نامی از آنها صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: از سوی وزارت آموزش و پرورش تاکنون بخشنامه روشن و شفافی درخصوص ثبت نام اتباع ابلاغ نشده و این درحالی است که خانواده‌های دانش آموزان اتباع نیز میل و رغبت چندانی برای مراجعه و پیگیری ثبت نام نشان نمی‌دهند.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: آماری از تعداد دانش آموزان کلاس اولی اتباع وجود ندارد و سنجش ورود به دبستان آنها نیز انجام نشده که پرداختن به این موضوعات در روز‌های پایانی بازگشایی مدارس ممکن است دغدغه آفرین و چالش برانگیز باشد.

وی با بیان این مطلب که به منظور بازگشایی مدارس در قزوین هشت کارگروه تشکیل شده است، بیان کرد: بنا بر گزارش کارگروه توسعه و منابع انسانی ۲۳۰ هزار و ۵۶۹ دانش آموز در سطح استان وجود دارند که تاکنون روند ثبت نام ۱۹۹ هزار و ۳۶۰ دانش آموز به پایان رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: در سال تحصیلی جدید ۱۲ هزار معلم در ۹ هزار و ۳۸۰ کلاس درس به تعلیم و تربیت دانش آموزان قزوینی می‌پردازند.

سیاهکالی مرادی عنوان کرد: تاکنون ۹۰ درصد فرآیند ساماندهی و بهسازی منابع انسانی در مدارس استان انجام شده و حکم هشت هزار و ۳۶۸ معلم ابلاغ و چهار هزار و ۸۵۶ معلم نیز ابلاغیه‌های آنها تعیین ضوابط شده اند.

وی در خصوص وضعیت تحویل کتب‌های درسی به دانش آموزان یادآور شد: تاکنون ثبت نام کتب درسی ۹۲ درصد دانش آموزان انجام شده و از ۱۰ شهریور ماه نیز توزیع کتاب‌های درسی آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
اگه ازاین بابت ناراحتین وخواب ندارین می تونین برای ثبت نامشون از جیب مردم بدبخت ایران امتیازات وموارد تشویقی درنظربگیرید شاید سرتون منت گذاشتن واومدن ثبت نام کردن آخه به قول وزیر آموزش وپرورشتون اونا اگرچه غیرمجازن وهیچ اهمیتی به ما ومرزمون وقوانین کشورمون نمیدن اما مهمان ماهستن وما باید همواره ودرهمه حال درخدمت رسانی به ایشان مشتاق وکوشا باشیم
آخرین اخبار