«مثل‌نامه»، «پهلوانان» و «شکرستان» از تولیدات مرکز پویانمایی صبا است که از شبکه قرآن در حال پخش هستند.

پویانمایی «شکرستان» که قصه‌های آن برگرفته از فرهنگ، آداب و رسوم و ظرفیت‌های هنر ایرانی است به تهیه کنندگی سید مسعود صفوی و با تکنیک کات اوت تهیه و تولید شده است. «شکرستان» از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین انیمیشن‌های ایرانی است که تا کنون حدود ۴۰۰ قسمت از آن تولید و پخش شده است. همه داستان‌های این سریال در یک شهر قدیمی و خیالی روی می‌دهد که همه عناصر آن برگرفته از فرهنگ، آداب و رسوم، ظرفیت‌های هنر ایرانی است. هر قسمت داستانی مجزا دارد که مردم شکرستان بنا به نیاز‌های دراماتیک هر قصه، در هر قسمت نقشی متفاوت برعهده می‌گیرند و داستان را رقم می‌زنند.

 بهلول، پادشاه و وزیر، قاضی، اسکندر، ننه قمر، خواجه فرزان، خواجه اقبال، برزو، صمد و ... از شخصیت‌های این مجموعه انیمیشن هستند.

پویانمایی «پهلوانان» به نویسندگی و کارگردانی سیاوش زرین آبادی و تهیه کنندگی علیرضا گلپایگانی با تکنیک دو بعدی برای مخاطبین کودک و نوجوان تولید شده است.

داستان این مجموعه با موضوع تاریخی و پهلوانی بوده و وقایع آن در خوارزم از شهر‌های خراسان قدیم و در قرن هشتم هجری اتفاق می‌افتد. شخصیت محوری این قصه، پهلوان محمود قتالی خوارزمی ملقب به پوریای ولی، شاعر، عارف و ورزشکار نامی ایران زمین است. پوریا شغل آهنگری دارد و صاحب و اداره کننده تنها زورخانه شهر نیز هست که در آنجا آداب و اخلاق جوانمردی و پهلوانی و فنون کشتی را به شاگردان خود می‌آموزد. در میان این شاگردان سه جوان یعنی یاور آهنگر، صفی نمد مال و مفرد سلمانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و پوریا با کمک آنها به مبارزه علیه ظلم و بیدادگری حاکمان و داروغه زورگوی شهر می‌پردازد.

«مثل‌نامه» مجموعه‌ای برای گروه سنی کودکان است که به تهیه کنندگی رضا تقدسی و کارگردانی کیانی و رهبر که با تکنیک کات اوت و با رویکرد بازگویی و مرور ضرب‌المثل‌های قدیمی ایرانی تهیه و تولید شده و در هر قسمت یک ضرب‌المثل را در قالب داستان شیرین روایت می‌کند.

گفتنی است مجموعه پویانمایی «مثل‌نامه» ساعت ۹:۳۰، «پهلوانان» ساعت ۱۵:۳۰ و مجموعه «شکرستان» ساعت ۱۶:۳۰ هر روز از شبکه قرآن به روی آنتن می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار