مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: هشدار هواشناسی برای ۱۰ استان کشور در جهت تشدید بارش‌ها صادر شده است.

کبری رفیعی، کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه سازمان هواشناسی در پی فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های موسمی در برخی استان‌های کشور از امروز یکشنبه  ۱۸ شهریور تا دوشنبه ۱۹ شهریورماه هشدار هواشناسی صادر کرده است گفت: در پی فعالیت این سامانه بارشی احتمال رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت وجود دارد.

وی ادامه داد: امروز شرق گیلان، مازندران، گلستان، غرب خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های سمنان، تهران و البرز، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان و جنوب غرب کرمان میزبان این سامانه خواهند بود.

این کارشناس هواشناسی  تاکید کرد: روز دوشنبه اما ارتفاعات استان‌های مازندران و تهران، شمال هرمزگان و جنوب غرب کرمان شاهد این بارش‌ها خواهند بود.

او بیان کرد: فعالیت این سامانه بارشی می‌تواند احتمال آب‌گرفتگی محلی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، وزش باد نسبتاً شدید و احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست و سازه‌های موقت و احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات را در پی داشته باشد.

رفیعی گفت: عدم  اتراق و برپاکردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها و خودداری از محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع و انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف توصیه می‌شود.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
الان. بله به باران. نه به برف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۹ ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
کاش همیشه هشدار قرمز بارون باشه
آخرین اخبار