معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یک‌هزار و ۱۴ کیلومتر راه روستایی آسفالته در سال‌های اخیر در این استان با هدف محرومیت زدایی و افزایش ایمنی تردد ساخته شد.

منصور بیجار گفت: بهبود وضعیت راه‌های روستایی می‌تواند به آبادانی این مناطق که از کانون‌های مهم تولید و ارزش آفرینی هر جامعه به شمار می‌روند، کمک کرده تا مسیر استان برای دستیابی به توسعه پایدار را نیز هموار کند.

وی ادامه داد: در این راستا علاوه بر ساخت و آسفالت راه‌های روستایی ترمیم ۵۰ کیلومتر از این راه‌ها و مرمت ۵۵ دستگاه پل از سیل در دستور کار قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همچنین ایمن سازی، بازگشایی و روکش آسفالت یک‌هزار و ۸۵۰ کیلومتر از راه‌ها و آغاز عملیات اجرایی ۱۳ پل بزرگ از دیگر اقدامات در سال‌های اخیر برای بهبود وضعیت مسیر‌های دسترسی شهروندان گرامی استان بوده است.

وی تاکید کرد: ساخت راه مناسب برای روستا‌ها و مناطق کم برخوردار از جمله مهمترین و شاخص‌ترین عوامل توسعه پایدار در زمینه زیرساخت‌های عمرانی بوده و نتایج مطلوبی از جمله محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار، مهاجرت معکوس از شهر به روستا، رونق اقتصادی منطقه و توسعه زیرساخت‌های گردشگری را به همراه دارد.

بیجار با بیان اینکه در راستای تحول اقتصادی و نیز جذب سرمایه گذاری، تقویت و مناسب سازی راه‌های روستایی بسیار اهمیت دارد، افزود: هم اینک ۶ هزار و ۷۸۷ کیلومتر از راه‌های روستایی سیستان و بلوچستان آسفالت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار