رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از روند رو به رشد صنعت دامپروری و طیور در استان خبر داد.

بابک مومنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: پس از تعیین مسیر اجرایی کشور در سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری با تعیین شعار جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان شعال سال، سازمان جهاد کشاورزی با برنامه ریزی دقیق و مدون در مسیر رسیدن به این اهداف گام برداشت.

او افزود: تولید گوشت مرغ با قدرت در شهرستان‌ها در حال پیگیری بوده و به عنوان نمونه شهرستان بهشهر از ابتدای سال تاکنون عملکرد جوجه ریزی بیش از ۷ میلیون و ۳۴۷ هزار قطعه‌ای را ثبت نموده است.

مومنی گفت: همچنین شهرستان جویبار نیز در مدت مشابه عملکرد جوجه ریزی پنج میلیون و ۱۲۲ هزار قطعه را به جای گذاشته که در استان مازندران بی سابقه بوده و این پیگیری‌های ستادی و شهرستانی در نهایت ثبت رکورد تاریخی ۱۸ میلیون ۸۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرداد ماه سال جاری را برای استان مازندران به همراه داشته است.

او در ادامه از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی برای جهش در تولید گوشت قرمز و فرآورده‌های لبنی خبر داد و افزود: در این راستا تفاهم نامه همکاری بین معاونت بهبود تولیدات دامی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا مازندران جهت اجرای برنامه‌های حمایتی از دامداران مناطق کمتر برخوردار و توزیع نهاده‌های دامی در این مناطق منعقد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار