تعطیلی نیمی از دامداری های صنعتی در مازندران

۳۱۶ واحد دامداری صنعتی در مازندران وجود دارد که تنها ۱۶۸ واحد آن فعال هستند.

محمد مهدی عباس زاده سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران در جلسه توسعه واحد‌های گاوداری شیری ۱۰۰ راسی که با حضور نمایندگان کارخانجات لبنی استان برگزار شد،گفت: ۳۱۶ واحد دامداری صنعتی در استان وجود دارد که تنها ۱۶۸ واحد آن فعال است.

او با بیان اینکه صنعت لبنیات بعنوان یک صنعت مهم و از صنایع تکمیلی بخش کشاورزی، نقش بسیار مهمی در توسعه پایدار کشور ایفا می‌کند، افزود: با توجه به اهمیت این صنعت در ارتقای ارزش افزوده، ارزآوری و کمک به تولیدکنندگان، شناسایی و الویت بندی مسائل زنجیره تامین صنعت شیر ضروری است.

عباس زاده با اشاره به لزوم تشکیل زنجیره تامین شیر در استان، گفت: استفاده از ظرفیت صنایع لبنی استان برای احداث واحد‌های گاوداری شیری صنعتی با ظرفیت بالا، بهره گیری از ظرفیت این کارخانجات بعنوان پشتیبان واحد‌های پرورش گاو شیری صنعتی و سنتی موجود در زنجیره تولید از اهمیت ویژه‌ای در تشکیل زنجیره تامین شیر استان برخوردار است.

او با بیان استفاده از ظرفیت کارخانجات لبنی شیر استان برای مشارکت یا راه اندازی واحد‌های پرورش گاوداری شیری صنعتی غیرفعال استان، افزود: هدفمند شدن تولید محصولات در این زنجیره و بهبود عاملان زنجیره به ویژه دامداران تولیدکننده شیر که یکی از آسیب پذیرترین عوامل این زنجیره هستند از موضوعاتی است که باعث کارآمدی عملکرد بهتر زنجیره تامین می‌شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت:مازندران دارای ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.