مدیر اداره منابع آب شهرستان‌های گرمی و انگوت گفت: رهاسازی آب سد‌های گرمی و انگوت به اراضی زراعی ادامه دارد.

رضا بدرزاده گفت: رهاسازی آب سد عمارت شهرستان انگوت از اردیبهشت‌ماه آغاز شده است و در بیش از پنج هزار هکتار از اراضی پایاب در شهرستان‌های انگوت و اصلاندوز تا مرز رودخانه ارس در شمال استان اردبیل آبیاری می‌شود.
مدیر اداره منابع آب شهرستان‌های گرمی و انگوت افزود: رهاسازی آب به دنبال تقاضای زارعان و پیگیری مسئولان انجام می‌گیرد و خوشبختانه رونق کاشت برنج در اراضی پایین‌دست سد عمارت، نشانگر تأثیر رهاسازی و مدیریت بهینه آب سد است و خرسندی کشاورزان را نیز به دنبال دارد.
به گفته او، سد عمارت به‌عنوان بزرگ‌ترین سد مخزنی استان اردبیل، ۱۸۲ میلیون مترمکعب گنجایش دارد و ۷۰ میلیون مترمکعب آب در آن ذخیره شده بود که در پی رهاسازی‌های صورت‌گرفته اکنون حجم آب آن به ۴۰ میلیون مترمکعب می‌رسد. با آغاز فصول آبگیری ذخیره‌سازی در مخزن سد انجام خواهد گرفت و از بابت ذخیره آب نگرانی نداریم.
بدرزاده به رهاسازی آب سد تازه کند انگوت نیز اشاره و گفت: در پشت این سد، بیش از ۶ و نیم‌میلیون مترمکعب آب برای مصارف شرب و کشاورزی ذخیره شده بود که به‌منظور تغذیه آبخوان‌های منابع تأمین آب شرب و بهداشتی و تقویت آب‌های زیرزمینی و حقابه زیست‌محیطی و همچنین تامین نیاز آب کشاورزی اراضی تراس رودخانه بیش از نیم‌میلیون مترمکعب آب رهاسازی شد.
او افزود: حجم سد گیلارلو ۸ و نیم‌میلیون مترمکعب می‌باشد که به دنبال اقدامات صورت‌گرفته حجم ذخیره این سد به ۵ میلیون مترمکعب رسید که در مقایسه با مشابه پارسال بیش از ۶۰ درصد افزایش داشت با وجود رونق گردشگری، کشاورزی، پرورش ماهی و قایقرانی در سدگیلارلو، در مواقع ضروری از آب این سد برای مصارف شرب شهرستان نیز استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.