سردبیر برنامه «مجله هنری بوم» گفت: «مجله هنری بوم» به دنبال ارائه تصویری زیبا از هنر بود و در این برنامه به مجید انتظامی و حاج محمود کریمی پرداختیم.

نشست خبری عوامل برنامه «مجله هنری بوم» با حضور احمدرضا بلیغ تهیه‌کننده، محسن صفایی فرد، سردبیر برنامه و حامد معالی مهربانی مجری و عضو شورای سردبیری برنامه در اداره کل روابط عمومی صداوسیما برگزار شد.

تهیه‌کننده «مجله هنری بوم» با بیان اینکه ما موضوعات برنامه را به دسته تقسیم کردیم، گفت: یکسری از موضوعات مناسبتی یا تقویمی بود، که از قبل مشخص نبودند. یکسری از موضوعاتمان مرتبط با سوژه‌های روز بود. برخی دیگر از موضوعات تاسیسی بودند؛ یعنی از ابتدا به آنها فکر می‌کردیم، فارغ از اینکه به تقویم ارتباط داشته یا نداشته باشند. ما برای تولید این برنامه از استودیو خارج شدیم و از فضای مرسوم برنامه‌های تلویزیونی فاصله گرفتیم. خروج ما از استودیو شبیه این بود که انگار باید هر هفته یک برنامه جدید از ابتدا می‌ساختیم. 

بلیغ ادامه داد: هماهنگی برای انتخاب مکان فیلمبرداری، هماهنگی با مهمان برای رفتن به منزل یا محل کار چالش اصلی ما بود. برایمان مهم بود تصویر زیبایی از هنر و هنرمند ایرانی ارائه کنیم. بعضاً برای ضبط یک پلان یک ساعت یا یک ساعت و نیم زمان می‌برد، تا نورپردازی کنیم که از لحاظ تولید منطقی نبود. تلاشمان کمک به ارتقای ذوق هنری مخاطبان بود. بازخورد‌ها نشان می‌دهد تلاشمان به ثمر رسیده است.

سردبیر برنامه «مجله هنری بوم» در پاسخ به این سوال که چقدر سِمت شما به عنوان سرپرست تولید و تامین موسیقی معاونت سیما در جهت‌گیری برنامه به سمت موسیقی اثرگذار بود؟ گفت: پیش خودمان گفتیم مخاطب با کدام هنر ارتباط بهتری برقرار کرده است. دیدیم مخاطب با آثار نمایشی، سینما، برنامه‌های نمایشی، سریال‌ها، انیمیشن سینمایی، سریال‌های شبکه نمایش خانگی و ... ارتباط بهتری برقرار کرده است. بعد موسیقی و هنر‌های تجسمی جزو اولویت‌های اولمان بود. بعد به شعر، داستان و آثار مفهومی پرداختیم. البته در فصل اول کمتر مجال پرداختن به سینما و هنر‌های نمایشی را داشتیم.

صفایی فرد ادامه داد: ما در دو ویژه برنامه به موسیقی پرداختیم، که شامل کنسرت مجید انتظامی بود. ما در این ویژه برنامه فقط هنر موسیقی را ندیدیم و روایت نکردیم، بلکه مروری به چند نسل خاطره جمعی مردم ایران از هنر و موسیقی داشتیم. در ویژه برنامه بعدی به استاد محمدرضا لطفی و وجه معلمی ایشان را پرداختیم. از جهت پرداختن به گونه‌های اصیل ایرانی که موسیقی آیینی یا موسیقی معنوی محسوب می‌شود، یک ویژه برنامه با موضوع خلاقیت‌های نغمه‌پردازی در مداحی آقای محمود کریمی داشتیم.

در ادامه مجری و عضو شورای سردبیری برنامه در تعریف شخصیت خود به عنوان مجری برنامه گفت: یک شخصیتی برای مجری «مجله هنری بوم» ترسیم کرده بودیم، که با شخصیت حامد مهربانی خارج از برنامه مطابقت داشت. هرکسی که مرا بشناسد می‌داند من اهل پرسه‌زنی هستم و طول روزم را به دیدن سوژه‌ها و مکان‌های مختلف می‌پردازم. فرم برنامه هم متاثر از زیست شخصی خودم بود. در برنامه هم سعی کردم پرسه‌زنی‌ام را نشان بدهم. با این نگاه به سراغ سوژه‌ها بروم و در این گشت بیننده را هم با خود همراه می‌کردم.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار