پیش‌بینی ژنرال ایرانی از زنگزور + فیلم

اگه هشتاد سال پیش به نامه این نظامی و سیاستمدار ایرانی که از پاریس نوشت توجه می‌شد، امروز ایران در مساله زنگزور و اختلافات مرزی دست بالا را داشت!

مسئله کریدور زنگزور که الان موجب تنش در مرزهای شمالی ایران شده، در دهه 20 شمسی توسط سرهنگ ریاضی به رضاخان که در حال واگذاری خاک کشورمان به دیگر کشورها بود هشدار داده شده بود اما رضاخان به بهانه ایجاد روابط دوستانه با کشورهای همسایه این هشدارها را نادیده گرفته بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
امروز بعد 80 سال باید مزد احترام به همسایه را این گونه بگیریم یا مزد حسن همجواری و یا مزد حماقت حکام وقت را که در بذل و بخشش سرزمین ید طولایی داشتند و تعارف بر آب حمام هم اینچنین نشاید ، و دقیقا جاهایی را بخشیدند که امروزه بلای جان کشور شده اند ! قرسو و دشت نا امید و بحرین و جزایر و مرز کردستان و . . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
پنجاه سال پیش کلی فرصت دیگه ایجاد شدو همه سوخته شد، سوال اینه که ما برای آیندگان چی میراث میزاریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
لطفا فرا فکنی نکنید مساله واضح توضیح داده شد شما داری دنبال فرصتهای مجهول گذشته می گردی این بیشتر برای کم رنگ کردن قضیه است نه دلسوزی
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۲۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
پدر و پسر بی مهر به خاک پاک ایران زمین. بحرین از یک طرف. کوه آرارات از طرف دیگر
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۲۱:۱۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
خب زیرگذر روگذر بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
یکی دیگه از خدمات ننگین پهلوی که هرگز عواقبش فروکش نخواهد کرد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
این منطقه مرز ایران و ارمنستان است اگر باکو سندی دارد باید رو کند وگرنه بی سند حرف زدن و خدایی نکرده عمل کردن عواقب بسیار دردناکی برای باکو نشینان! خواهد داشت شک نکنید خیلی هولناک و پشیمان کننده ولی اگر ارمنستان بعلت گرفتن امتیازات پنهان وا داده این کار را سخت خواهد کرد بهانه باکو برای اتصال به نخجوان و از آنجا به ترکیه راه حلهای ساده ای دارد که سه کشور هم قبول دارند مشکل اینجا است که الهام خان جاه طلب است
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Mohieddin
۱۷:۱۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
پهلوی اول در یک بذل و بخشش احمقانه بلندی های کوه آرارات را به ترکیه - بخش های مهم خراسان بزرگ را به افقانستان - و حق کشتی رانی را به عراق واگذار کرد ، با این بهانه که در ژمان جنگ جهانی دوم این کشورها به مدد ایران بیایند . قرارداد ننگین سعد آباد باعث مضحکه ایرانیان شد ، زیرا جمگ جهانی رخ داد و ایران علیرغم بی طرف توسط،قوای متحدین و متفقین اشغال شد .و آن سه کشور به کمک ایران نیامدند .‌ای تف به روح پلید ات رضا خان قلدر . لعنت ابدی خدا له انگلستان خبیث .