رئیس سازمان اطلاعات ترکیه با هیئتی از دفتر سیاسی حماس در آنکارا دیدار کرد.

تلویزیون دولتی ترکیه اعلام کرد که «ابراهیم کالین» رئیس آژانس اطلاعات ملی ترکیه با هیئتی از دفتر سیاسی حماس در آنکارا دیدار کرده و دو طرف در خصوص مذاکرات آتش‌بس غزه گفتگو کرده‌اند.

به گزارش رویترز به نقل از تی‌آرتی، سازمان اطلاعات ملی ترکیه با بازیگران مذاکرات آتش بس غزه از جمله حماس، سران صهیونیست، قطر و آمریکا در تماس بوده و به دنبال دستیابی به آتش‌بس در غزه  است.

پیش از این، حماس اعلام کرده بود که «خلیل الحیه» مذاکره کننده اصلی آن روز چهارشنبه با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر قطر و «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر دیدار کرده و در خصوص مذاکرات آتش‌بس و شروط آن گفتگو کرده‌اند.

مذاکرات آتش‌بس غزه ماه‌هاست که با میانجیگری مصر و قطر برگزار می‌شود، اما تا کنون نتیجه‌ای نداشته است. وزیر امور خارجه مصر روز دوشنبه رژیم صهیونیستی را مسئول عدم حصول توافق دانست و گفت: «اسرائیل برای منحرف کردن اذهان عمومی از عدم دستیابی به توافق، دروغ پراکنی می‌کند. هرگاه به توافقی در غزه نزدیک می‌شویم، با سیاست‌های تحریک‌آمیز [اسرائیل] در جهت تشدید تنش‌ها مواجه می‌شویم». 

اگرچه این مقام مصری منظور خود را از «دروغ» مشخص نکرده است، اما قاهره روز سه‌شنبه ادعا‌های نتانیاهو در مورد ورود تسلیحات از طریق کریدور فیلادلفی به غزه را رد کرد. مصر می‌گوید اظهاراتی از این دست تلاشی برای ممانعت از حصول توافق است.

کارشناسان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به مانع‌تراشی در توافق متهم می‌کنند و می‌گویند نخست وزیر رژیم نگران است که با پایان جنگ غزه، ائتلاف او دچار فروپاشی شود و قدرتش را از دست بدهد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار