سردار کارگر گفت: جوانان و نوجوانان الان از جوانان دوره جنگ و دفاع مقدس بسیار بهتر و همچنین قوی‌تر هستند

سردار بهمن کارگر در نشست خبری خود در تشریح برنامه‌های چهل و چهارمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت، رونمایی از محصولات جدید دفاعی و نظامی، تجلیل از سربازان نمونه، برگزاری سیزدهمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در استان مازندران، برگزاری جشنواره‌های ورزشی با کمک وزارت ورزش، برگزاری رزم نمایش‌هایی در سطح تهران توسط شهرداری تهران، رونمایی از ۸ جلد از دایرت المعارف ارتش هم از دیگر اقدامات ما است و امیدواریم این برنامه‌ها به نحو احسن انجام شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از برگزاری آیین تجلیل از یک میلیون بانوی ایثارگر در محضر رهبر معظم انقلاب در روز چهارم مهر در حسینیه امام خمینی (ره) خبر داد و بیان کرد: رژه نیروهای مسلح در تهران، مراکز استان‌ها و شهرستان‌های مختلف و همچنین رژه دریایی در بندرعباس برگزار می‌شود.

سردار کارگر افتتاح پنج موزه دفاع مقدس با حضور رئیس‌جمهور را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: با حضور دکتر پزشکیان رئیس‌جمهوری ۲۰۰ عنوان کتاب رونمایی می‌شود.

وی پخش مستند و برگزاری کنگره سنگرسازان بی‌سنگر را از جمله برنامه‌های دیگر هفته دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: غبار گلزار شهدا و سخنرانی فرماندهان پیش از خطبه نماز جمعه در سراسر کشور نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به روز شمار هفته دفاع مقدس گفت: ۳۱ شهریور «پیشکسوتان دفاع مقدس»، یکم مهر «مقاومت و وحدت ملی، جوانان، علم و دانش پژوهشی»، دوم مهر «زنان، خانواه سلامت»، سوم مهر «شهیدان، جانبازان، آزادگان صلابت و فخرآفرینان»، چهارم مهر «دفاع همه جانبه، پشتیبان همه جانبه، اصناف و سربازان»، پنجم مهر «ولایت مداری، بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی»، جمعه ششم مهر «نیرو‌های مسلح، بسیجیان و عشایر» و شنبه هفتم مهر «فرماندهان، عزت‌مداران» نامگذاری شده است.

وی افزود: همه این برنامه‌ها با حضور مردم انجام می‌شود و سپاه پاسداران، بسیج و همه ما این برنامه‌ها را با حضور مردم انجام می‌دهیم. اما با توجه به گران بودن برنامه‌ها در این که از مردم بخواهیم کمک کنند چندان درست نیست. در استان‌ها نیز به همین شکل حضور مردم اهمیت بالایی دارد. البته جشنواره‌هایی که عنوان کردیم درباره بزرگداشت‌های شهدا و سایر برنامه‌ها توسط مردم انجام می‌شود.

وی درباره فیلم دفاع مقدس گفت: فیلم‌هایی که درباره دفاع مقدس تولید می‌شوند، فیلم‌هایی گران محسوب می‌شوند و از سال‌های قبل تمهیداتی اندیشیدیدم که درباره تجهیزات نظامی کمک‌هایی به فیلمسازان داشته باشیم. اکنون آمادگی کمک داریم. واقعیت آن است که در هفته دفاع مقدس اگر بخواهیم همه فعالیت‌ها را انجام دهیم امکان نمایش آن وجود ندارد. در سال‌های گذشته درخصوص فیلم‌های دفاع مقدس رشد خوبی داشته‌ایم.

وی افزود: باید بیشتر درخصوص خصوصیات جوانان دهه هشتادی کار کرد؛ اما نمی‌توان گفت که در این زمینه کار نکردیم و ناموفق بودیم. ما با آموزش و پرورش صحبت‌هابی کردیم. یکی از کار‌ها الزامی شدن درس علوم معارف دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌ها است و باید بدانیم که هجمه بسیار بالایی در جنگ نرم شروع شده و کار کردن در این حوزه احتیاج به لوازم خاص خود دارد و بهترین ابزار در این زمینه هنر است. تا موضوع دفاع منقدس به هنر نرود جذابیت ندارد. در حوزه مجازی هم خیلی از کار‌ها انجام نشده، اما نباید نا امید شویم.

سردار کارگر گفت: دفاع مقدس افتخار ملت ما است و هدف از هفته دفاع مقدس جشن است. جشن پیروزی یک ملت. این هفته جشن ملی و مذهبی ما است و هر چه زمان می‌گذرد بیشتر مشخص می‌شود که رزمندگان ما چه اقدامات بزرگی انجام دادند.

وی افزود: جوانان و نوجوانان الان از جوانان دوره جنگ و دفاع مقدس بسیار بهتر و همچنین قوی‌تر هستند. با توجه به هجمه‌ای که اکنون وجود دارد، باید به این جوانان و نوجوانان اعتماد کنیم. این جوانان اکنون بسیار مقاوم و از نظر هوش و ذکاوت و تدین هم بسیار عمیق هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
افغانی را بیرون کنید افغانی را بیرون کنید
Iran (Islamic Republic of)
جوانان و نوجوانان الان وابسته به آمریکا و غرب هستند
۱۱:۱۰ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
جوانان و نوجوانان الان وابسته به آمریکا و غرب هستند
آخرین اخبار