رییس فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: این رشته ورزشی برای توسعه و رشد نیازمند باشگاه‌های ورزشی است که باید در اقصی نقاط کشور احداث و راه‌اندازی شود.

غلامرضا شعبانی بهار رییس فدراسیون تیراندازی با کمان در مجمع عمومی هیات تیراندازی با کمان استان قزوین گفت: هرکجا که باشگاه باشد بدون شک ورزش نیز شکل می‌گیرد و مسیر توسعه را هموار می‌سازد.

وی اضافه کرد: یکی از راه‌های توسعه تیراندازی با کمان برگزاری مسابقات داخل سالن است، اما باید هدف برگزاری مسابقات این رسته در زمین روباز باشد که بسیار مهم است.

شعبانی بهار گفت: برای توسعه این رشته ورزشی بایستی از ظرفیت بسیج استفاده کنیم، امروز بسیج در اقصی نقاط کشور و در قلب روستا‌ها نیز سالن‌های ورزشی راه‌اندازی کرده که این مساله باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یک مربی ورزشی خوب، ورزشکار مترقی را پیدا و پرورش می‌دهد، تاکید کرد: بنابراین رشد علمی مربیان کشور در رشته تیراندازی با کمان باید در اولویت و ارکان برنامه‌های ما قرار بگیرد تا استعداد‌های موجود در این زمینه را شکوفا سازیم.

شعبانی بهار گفت: مدل برگزاری مسابقات را نیز بایستی به سمت ۵۰ تا ۷۰ متر و حتی ریکرو پیش ببریم، امروز دنیا به این نتیجه رسیده که کمان کامپوند آمریکایی بوده و کمان ریکرو کره‌ای است و این مساله نباید مورد غفلت واقع شود.

وی با بیان اینکه قزوین در تیراندازی با کمان قهرمان می‌خواهد، بیان کرد: این رشته ورزشی در استان قزوین مربیان و ورزشکاران خوبی دارد و از گذشته تاکنون هم نام قزوین در تیراندازی با کمان درخشان بوده است.

رییس فدراسیون تیراندازی با کمان یادآور شد: پیشن‌ها می‌کنم که هیات تیراندازی با کمان قزوین خود را برای میزبانی مسابقات این رشته آماده کند تا ما نیز در فدراسیون انجام این مساله را مورد توجه قرار دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.