سازمان عفو بین الملل خواستار پایبندی تل‌آویو به قطعنامه صادر شده از سوی مجمع عمومی سازمان ملل شد.

از آنجا که آمریکا و ۲ متحد اروپایی اسرائیل شامل فرانسه و انگلیس دارای حق وتو در شورای امنیت هستند، تصویب قطعنامه‌ای که بتواند رژیم صهیونیستی را به دلیل توحش‌هایش محکوم کند در این شورا بعید است. با این حال، مجمع عمومی سازمان ملل بار‌ها اقدام به صدور قطعنامه‌های مختلف در مخالفت با اشغالگری صهیونیست‌ها کرده است.  

به گزارش الجزیره، سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه‌ای خواستار پایان بخشیدن به اشغالگری صهیونیست‌ها در اراضی فلسطینیان شد.  

در بیانیه این نهاد آمده است: قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل به روشنی نشان داد اشغالگری اسرائیل در سرزمین فلسطینیان باید به پایان برسد. اشغالگری این رژیم نباید ادامه یابد و فلسطینی‌ها باید به حق خود برسند.  

در ادامه این بیانیه آمده است: (رژیم) اسرائیل باید به قطعنامه جدید مجمع عمومی سازمان ملل که خواستار پایان بخشیدن به اشغالگری صهیونیست‌ها در اراضی ۱۹۶۷ شده است پایبند باشد و طی ۱۲ ماه آینده شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری را برچیند. تل‌آویو باید اراضی ضمیمه شده فلسطینیان را بازگردانده و از بیت المقدس شرقی عقب‌نشینی کند.

این بیانیه تاکید دارد: دهه‌ها اشغالگری غیرقانونی صهیونیست‌ها باعث بی‌عدالتی، خونریزی و رنج فلسطینیان در مقیاس بزرگ شده است. طی ۱۱ ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد اسرائیل به صورت سازمان یافته اقدام به نقض حقوق بشر می‌کند که نشانه‌ای آشکار از اشغالگری خشونت آمیز صهیونیست‌ها و نظام آپارتایدی است که علیه فلسطینیان ایجاد شده است.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار