مدیر اداره کل اوقاف امور خیریه استان کردستان گفت: بە مناسبت هفتە وقف ۷۲ برنامە در سطح استان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام کاروند بە برنامە‌های شاخص هفتە وقف اشارە کرد و گفت: همایش از تجلیل یاوران وقف و متولیان و خیرین، اجرای نیت واقفین در قالب بستە‌های معیشتی، کمک بە بیماران دیالیزی، تهیە لوازم تحریر، برپایی نمایشگاە عملکرد وقف، نشست‌های تخصصی وقف با اصناف، دانشجویان و سایر اقشار جامعە از جملە برنامە‌های هفتە وقف است.

وی در ادامه بیان کرد مبلغ ٤۲ میلیارد تومان از محل موقوفات برای بازسازی مساجد استان اختصاص دادە شدە است.

حجت‌الاسلام کاروند بیان کرد: طی شش ماە گذشتە چهار میلیارد تومان برای کمک بە ماموستایان هزینە و در قالب طرح مهر ۲ هزار بستە لوازم التحریر اهداء شدە است.

وی افزود: یکی از وظایف سازمان اوقاف حفظ عین موقوفە است و در حال حاضر ۹٦ درصد سند مالکیت موقوفات اخذ شدە و ٤ درصد باقیماندە آن مشکلات محدودە و حقوقی دارند.

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به اینکه از مهرماە سال گذشتە ۳ هزار و ۳٥۲ برگ سند مالکیت اخذ شدە است گفت: ۲هزار و ۹۳۹ مورد آن دارای سند اولیە و ٤۲۱ سند آن دفترچەای بودە کە تبدیل بە سند تک برگی شدە است، لذا امیدواریم تا پایان سال جاری پروندە اخذ سند مالکیت را در استان بە اتمام برسانیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریە استان کردستان گفت: ۹٦ درصد از موقوفات متصرفی و منفعتی اوقاف استان کردستان دارای سند مالکیت هستند.

وی عنوان کرد: روز شنبە بە عنوان وقف و قرآن، یکشنبە بە عنوان وقف و اقتصاد پایدار، روز دوشنبە بە عنوان وقف و اخلاق، روز سەشنبە بە عنوان وقف اشتغال‌زایی و حمایت از خانوادە، روز چهارشنبە بە عنوان وقف و سلامت جامعە، روز پنجشنبە هم بە عنوان وقف امام زادگان گردشگری مذهبی و زیارت نامگذاری شدە است.

حجت‌الاسلام کاروندبیان کرد که فرهنگ وقف از مصادیق امور خیر است، اما تمام آن نیست و اموری همچون صدقات، تعاون و همکاری، نزورات، وصیت‌ها از مصادیق آن است و وقف بە عنوان یکی از مصادیق امور خیر اکمل آن است.

وی افزود: در حال حاضر ۲ هزار ٥۹۱ موقوفە در استان کردستان وجود دارد کە یک هزار و ٥٤٦ مورد آن انتفاعی و غیردرآمدزا و یک هزار و ۲۷ مورد آن منفعتی است. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریە استان کردستان گفت: در حال حاضر در کل کشور ٨٥۰ نیت واقف شناختە شدە کە از این میزان ۳۰ نیت واقف در استان کردستان شناسایی شدە است.

۳۰ شهریور بە عنوان روز وقف در تقویم نامگذاری شده است.

برچسب ها: هفته وقف ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.