نماینده ولی فقیه در کردستان گفت:باتوجه‌به بازگشت به وقفیت بسیاری از املاک وقفی پس از انقلاب اسلامی در استان، رسیدگی به املاک وقفی و جلوگیری از موقوفه خواری از اولویت‌هاست.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان که مناسبت هفته وقف صورت گرفت، ضمن تقدیر از عملکرد اداره کل اوقاف کردستان در سال‌های اخیر اظهار کرد: رسیدگی به امور مردمی در حوزه وقف باید با تعامل هرچه بیشتر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: موقوفات زیادی در استان وجود دارد و باتوجه‌به بازگشت به وقفیت بسیاری از املاک وقفی پس از انقلاب اسلامی رسیدگی به املاک وقفی و جلوگیری از موقوفه خواری از اولویت‌هاست.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: اوقاف رسالت عظیمی دارد چراکه مردم ولی‌نعمتان مملکت هستند و مشکلات مردم باید با آرامش و تبیین تشریح شود و قوانین و شئونات وقف برای مردم توضیح داده شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی ادامه داد: همراهی و تعامل با مستأجران موقوفات ضمن رعایت حقوق بیت‌المال در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: اوقاف با تعامل شهرداری‌ها، سپاه و سایر نهاد‌ها مکان‌های مذهبی شاخص استان و آرامگاه‌ها را ساماندهی کند، زیرا که مسجد و امامزاده باید تجلی‌بخش آرامش و معنویت بوده و زیباترین بخش محله باشد و این مهم نیازمند تعامل همه‌جانبه نهاد‌های استان است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان نیز در این دیدار اظهار کرد: از کل ۸۵۰ نیت واقف شناخته شده در کشور فقط ۳۰ نیت وقف در کردستان وجود دارد.

وی ترویج فرهنگ وقف در جامعه را از مهم‌ترین اهداف سازمان اوقاف در کل کشور و استان بیان کرد و گفت: هفته وقف نیز فرصت ارزشمندی برای ترویج این فرهنگ حسنه است در همین راستا هم‌زمان با این هفته ۷۲ برنامه شاخص در سطح استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به وجود ۲ هزار و ۵۹۱ موقوفه در سطح استان گفت: یک هزار و ۲۷ موقوفه از این تعداد منفعتی و یک هزار و ۵۶۱ موقوفه غیرانتفاعی و درآمدی ندارند.

وی تعداد رقبات استان را ۱۹ هزار و ۸۷۶ مورد بیان کرد و افزود: در راستای حفظ عین موقوفه در استان ۹۶ درصد سند مالکیت موقوفات با تلاش شبانه‌روزی همکاران اخذ شده است.

حجت‌الاسلام کاروند از هزینه‌کرد ۴۲ میلیارد تومان از محل موقوفات برای بازسازی مساجد در سطح استان خبر داد و گفت: طی دو سال گذشته از محل اعتبارات دولتی ۲۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه مصلای هشت‌هزارمتری مریوان هزینه شده است و امسال نیز ۲۰ میلیارد تومان به همین پروژه تخصیص‌یافته و در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، از ابتدای سال جاری تاکنون از محل موقوفات چهار میلیارد تومان به‌صورت نقدی یا بسته‌های معیشتی برای ماموستایان اختصاص پیدا کردهاست.

برچسب ها: هفته وقف ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.