معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از سند نداشتن ۳۰ درصد اراضی کشاورزی کشور و صدور سند برای ۷۰ درصد از این زمین‌ها خبر داد.

کشاورز معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در آیین تکریم و معرفی مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی گفت: ۳۰ درصد از اراضی کشاورزی در کشور که سند ندارند، در زمان مشخص باید سنددار شود تا طبق قانون بتوانیم برای همه اراضی نقشه و سند مشخص داشته باشیم.

او افزود: قانون جامع حدنگار سال ۹۳ تصویب شد و باید در تمام کشور نقشه جغرافیایی تهیه شده و هیچ نقطه‌ای فاقد سند باقی نماند.

کشاورز با بیان اینکه مجموع املاک کشور شامل اراضی ملی، کشاورزی، بافت مسکونی شهری و روستایی است اظهار کرد: ۹۹ درصد عرصه‌های ملی نقشه حدنگاری دارند و اسناد مالکیت صادر شده است.

معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک تصریح کرد: در بخش بافت مسکونی شهری و روستایی نیز کار صدور سند انجام شده و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به حدنگار تکلیف بوده که امیدواریم به سرانجام برسد.

او گفت: قانون الزام ثبت رسمی معاملات اموال منقول و غیر منقول هم احیا شده که هدف آن نظارت بر نقل و انتقال آینده است و همچنین با این قانون مشاوران املاک ساماندهی می‌شوند.

کشاورز با بیان اینکه خراسان جنوبی در حوزه ثبت شرکت‌ها، اجرا و املاک جزو استان‌های برتر کشور است گفت: امیدواریم با قانون جامع حدنگاری و الزام به ثبت اموال منقول و غیر منقول ساماندهی خوبی را در کشور شاهد باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.