افشاگری جدید درباره تشویق بی وقفه نمایندگان کنگره آمریکا نشان می‌دهد که لابی صهیونیستی در این کشور به تشویق کنندگان رشوه داده بود.

داده‌های منتشر شده توسط خبرگزاری آناتولی ترکیه فاش کرد که اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را هنگام سخنرانی درباره جنگ غزه تشویق کردند، در ازای آن از کمیته روابط عمومی آمریکا اسرائیل (آیپک) پول بسیاری دریافت کرده بودند.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، این آژانس گزارش داد که در میان کسانی که کمیته به آنها پول هنگفتی رشوه داده بود اسم استنی هویر، نماینده دموکرات که یک میلیون و ۷۳۶ هزار و ۲۴۴ دلار و حکیم جفریز رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان که یک میلیون ۳۶۷ هزار و ۴۷ دلار دریافت کردند به چشم می‌خورد.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان جمهوریخواه نیز ۳۶۴هزار و ۳۶۳ دلار و تد کروز، سناتور جمهوریخواه تگزاس ۱ میلیون و ۵۰۹ هزار و  ۳۵۹ دلار نیز دریافت کردند.

به گفته این آژانس، رافائل وارناک، کوری بوکر، گلن آیوی، تد لیو، جان کارل فترمن و مارجوری تیلور گرین، نیز میلیون‌ها دلار از لابی صهیونیسم در آمریکا دریافت کردند.  آناتولی اسامی دیگر نمایندگانی را که حمایت‌های متفاوتی از آیپک دریافت کرده اند ذکر کرده است که تعداد آنها بسیار زیاد است.

زمانی که بنیامین نتانیاهو در اواخر ژوئیه گذشته در کنگره آمریکا سخنرانی کرد، صحنه تشویق گرم نمایندگان قابل توجه بود که بار‌ها تکرار شد و مورد انتقاد نیز قرار گرفت.

هر زمان که نتانیاهو صحبت می‌کرد، نمایندگان با دست زدن حرف او را قطع می‌کردند، تا اینکه گزارش‌ها تخمین زدند که تعداد دفعات تشویق به حدود ۸۱ بار در طول سخنرانی که حدود ۵۲ دقیقه طول کشید، بوده است. یعنی به طور متوسط ​​تقریباً هر ۴۰ ثانیه یک بار نمایندگان کنگره آمریکا برای گزارش جنایات رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان غزه دست زدند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار