توافق صورت‌گرفته ميان رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور و وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعی، مقرر شد اعتبار شهريورماه مستمری ۱۳ هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزيستی كشور كه قطع شده بود، تخصيص يابد.

در جلسه‌اي كه با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه و وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي برگزار شد، توافق شد اعتبار شهريورماه مستمری ۱۳ هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزيستی كشور كه قطع شده بود، تخصيص يابد و مستمری اين خانوارها در شهريورماه، مطابق رويه گذشته پرداخت شود.

همچنين در اين جلسه توافق شد اعتبارات موضوع كمك هزينه پرداختی به مراكز نگهداری معلولان و كمك هزينه پرستاری به خانوارها بابت نگهداری معلولان در منزل، به استناد ماده (۷) قانون حمايت از حقوق معلولان در سقف اعتبار قانونی مندرج در بودجه سال جاري مصوب مجلس شورای اسلامی تا پايان سال به‌طور كامل و به ميزان ۱۰۰ درصد تخصيص يابد و اجرايی شود. سازمان بهزيستی كشور نيز مكلف شد نسبت به پرداخت كمك هزينه‌های موضوع ماده ۷ قانون مزبور مطابق با تخصيص اعتبار شش‌ماهه اقدام كند.

همچنين توافق شد كمك معيشت موضوع ماده ۲۷ قانون حمايت از حقوق معلولان و مستمری موضوع بند (ث) ماده (۳۱) قانون برنامه هفتم نيز هركدام به صورت جداگانه ذيل رديف بودجه سازمان بهزيستی كشور پيش‌بينی شده و ماهانه تخصيص يابد. 

بديهي است سازمان برنامه و بودجه كشور و دستگاه‌هاي اجرايي، در سقف اعتبار مندرج در قانون بودجه، مكلف به تخصيص اعتبار و هزينه‌كرد آن هستند و كليه تصويب‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها به منظور رعايت قانون، در سقف اعتبار مذكور قابل اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار