گلستان با داشتن آب و ھوای مناسب و زمین‌های مستعد، از قطب‌های مهم تولید زیتون کشور به شمار می‌رود و ظرفیت ایجاد ۶۰ هزار هکتار باغ زیتون در این استان وجود دارد۔

معاون باغبانی جهادکشاورزی گلستان با بیان این مطلب افزود: این در حالیست کہ اکنون فقط چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های زیتون باردہ در استان داریم۔

فرھانی گفت: مناطق و اراضی شیب دار استان از گزینہ ھای مھم برای ایجاد باغ زیتون ھستند و جھاد کشاورزی از متقاضیان حمایت می‌کند۔

او با اشارہ بہ اینکہ برداشت زیتون تا اواخر آبان در استان ادامہ دارد افزود: به دلیل شرایط آب و هوایی مساعد و تاثیر آن در باروری درختان و مدیریت مناسب باغداران، امسال نزدیک به ۱۰ هزار تن زیتون در استان تولید شود که ۲ برابر بیشتر از پارسال است.

فرهانی گفت: گلستان ۱۴ کارخانه فرآوری محصول زیتون دارد که ۶ واحد روغن کشی، ۲ واحد تولید کنسرو و شور و ۲ واحد دیگر به صورت دومنظوره با ظرفیت حدود ۱۰ هزار تن آماده دریافت محصول باغداران منطقه هستند.

به گفته فرهانی ۳۰ درصد زیتون گلستان به صورت کنسروی و بقیه از نوع روغنی روانه بازار می‌شود.

همچنین وحید عمادزاده مجری طرح تبدیل زمین‌های شیب‌دار جهادکشاورزی گلستان گفت: جهاد کشاورزی به متقاضیان برای تبدیل زمین شیبدار به باغ ۸۰ درصد قیمت نهال را پرداخت می‌کند و در هزینه کاشت نیز با باغدار مشارکت می‌کند.

برچسب ها: زیتون ، روغن زیتون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.