جهاد کشاورزی سرپل ذهاب با صدور اطلاعیه ای از کشاورزان این شهرستان خواست تا بدون عقد قرارداد با کارخانه های قند از کشت چغندرقند خودداری کنند زیرا این قراردادها بدون حواله مراکز جهاد کشاورزی اعتباری ندارد.

روابط عمومی جهاد کشاورزی سرپل ذهاب طی اطلاعیه شماره ۲ در خصوص کشت چغندرقند در این شهرستان در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ اعلام کرد؛ به دلیل محدویت ظرفیت کارخانه های قند، امکان عقد قرارداد به میزان درخواست کشاورزان وجود ندارد و از این بابت از کشاورزان زحمتکش شهرستان سرپل ذهاب عذر خواهی می کنیم.

در این اطلاعیه آمده که؛ به اطلاع کشاورزان می رساند که به ناچار درخواست های کشت چغندر قند را به نسبت سطح اعلام شده کارخانه های قند کاهش یافته و برای تمام متقاضیان بر این اساس حواله صادر شده است.
این اطلاعیه می افزاید که تنها به میزان سهمیه اعلامی کارخانجات حواله صادر شده و حواله های صادره پس از تحویل به نمایندگان کارخانجات تبدیل به قرارداد خواهد شد.
در ادامه این اطلاعیه عنوان شده که؛ سهمیه کارخانجات قند بیستون و اسلام آباد به پایان رسیده از این رو کشاورزان به نمایندگان سایر کارخانجات مراجعه کنند که در این رابطه نمایندگان ۲ کارخانه دیگر جهت عقد قرارداد به زودی وارد شهرستان می شوند و مراکز جهاد کشاورزی آماده پاسخگویی به سوالات کشاورزان هستند.

همچنین در اطلاعیه روابط عمومی جهاد کشاورزی سرپل ذهاب آمده که امسال کشاورزان منطقه تمایل زیادی به کشت چغندرقند پاییزه نشان داده اند زیرا علاوه بر صرفه اقتصادی، تاثیر زیادی در اشتغال پایدار، تناوب زراعی و بهره وری آب به همراه خواهد داشت از این رو حمایت همه جانبه از چغندرکاران یک انتظار به حقی است که کشاورزان منطقه دارند چون این کشاورزان همان مردمان غیوری مرزنشینی هستند که تا دیروز در جبهه جنگ از میهن دفاع کرده و امروز در جبهه امنیت غذایی فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.