مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان از خرید ۵۳۶ هزار و ۶۸۹ تن گندم از کشاورزان این استان خبر داد.

جواد طهماسبی با اشاره به سطح زیر کشت گندم در لرستان، گفت: ۲۴۳ هزار و ۶۲۵ هکتار سطح زیر کشت گندم این استان در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ است.

او با اعلام بالاترین سطح زیر کشت گندم آبی لرستان در ازنا اضافه کرد: سطح زیر کشت گندم آبی و دیم این شهرستان به‌ترتیب ۱۱ هزار هکتار و ۱۸ هزار هکتار است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: سطح زیر کشت گندم آبی و دیم در این استان به‌ترتیب ۴۷ هزار و ۵۱۰ هکتار و ۱۹۶ هزار و ۱۱۵ هکتار است.

طهماسبی با بیان خرید تضمینی گندم در لرستان اعلام کرد: ۵۳۶ هزار و ۶۸۹ تن گندم از کشاورزان این استان در سال زراعی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ خریداری شده‌است.

او یادآور شد: میزان خرید تضمینی گندم در شهر‌های خرم‌آباد، بروجرد، دورود و ازنا به‌ترتیب ۶۶ هزار و ۵۳۱ تن، ۴۹ هزار و ۶۲۶ تن، ۴۳ هزار و ۷۶۵ تن و ۶۳ هزار و ۲۴۸ تن است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان توضیح داد: ۶۶ هزار و ۱۵ تن گندم در الیگودرز، ۳۰ هزار و ۹۰ تن در سلسله، ۶۰ هزار و ۸۵۲ تن در دلفان و ۳۲ هزار و ۵۴۴ تن در پلدختر خریداری شده‌است.

طهماسبی با بیان اینکه بالاترین خرید تضمینی گندم لرستان در کوهدشت با ۱۰۲ هزار و ۳۶۱ تن است، شرح داد: ۷ هزار و ۱۵ تن در چگنی و ۱۴ هزار و ۶۴۲ تن گندم در رومشکان خریداری شده‌است.

 

برچسب ها: گندم ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.