برخی افراد نیز در فضای مجازی با اشاره به توصیه رهبر انقلاب برای ممنوعیت خرید واکسن کرونا اعلام کردند که ممکن بود با خرید این واکسن‌ها شهروندان ایرانی نیز با حمله بیولوژیک یا تروریستی مواجه شوند.

خبر انفجار پیجر‌ها و برخی وسایل ارتباطی شهروندان لبنانی و مصدومیت انسان‌های بی گناه و شهادت برخی از آنهاجهانیان را شوکه کرد. براساس گزارش رسانه‌ها تعداد زیادی از شهروندان لبنان به دلیل انفجار ناگهانی دستگاه‌های پیجر دچار مجروحیت شدید شدند. بعد از انتشار گسترده این خبر و فیلم‌های دوربین‌های مداربسته از نقاط مختلف در جنوب و شرق لبنان که نشان می‌داد افرادی پس از چک کردن دستگاه پیجر که معمولاً روی کمربند نصب می‌شود با انفجار این دستگاه مواجه می‌شوند، خبرنگار الجزیره گزارش داده‌است که تعداد بسیار زیادی از شهروندان لبنانی با جراحات شدید و سطحی به بیمارستان‌های لبنان هجوم آورده‌اند.

فراس الابیض، وزیر بهداشت لبنان گفته‌است که یک کودک ۸ ساله در بین کشته‌شدگان است. به گفته این مقام لبنانی دست‌کم ۲۰۰ نفر از مجروحان وضعیت وخیمی دارند. حزب‌الله لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن تایید این حمله گسترده، از بررسی علمی و فنی دلیل این واقعه خبر داده است.

این حادثه تروریستی با واکنش شخصیت‌های مختلف مواجه شد و برخی افراد نیز در فضای مجازی با اشاره به توصیه رهبر انقلاب برای ممنوعیت خرید واکسن کرونا اعلام کردند که ممکن بود با خرید این واکسن‌ها شهروندان ایرانی نیز با حمله بیولوژیک یا تروریستی مواجه شوند.

در آن زمان رهبر انقلاب طی اظهاراتی فرمودند «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است ... البته من به فرانسه هم خوش‌بین نیستم؛ چون سابقه ورود خون‌های آلوده را داریم» هرچند در آن زمان هم برخی از چهره‌های داخلی و پزشکان نیز بر خرید واکسن‌های آمریکایی تاکید داشتند و با نامه نگاری و صدور بیانیه‌های مختلف تلاش‌های دولت وقت را برای تامین واکسن از منابع مختلف را ناندیده گرفته بودند.

چرا خرید واکسن آمریکایی ممنوع شد؟

انتشار جزئیات توافق صورت‌گرفته بین مسئولان رژیم صهیونیستی و یک شرکت آمریکایی تولید واکسن در زمستان سال ۱۳۹۹ بسیاری را شگفت‌زده کرد. این قرارداد در حالی امضاء شده بود که سازمان غذا و داروی آمریکا به عنوان یگانه نهاد تاییدکننده موضوعات دارویی در این کشور هنوز تأییدیه‌ای برای این محصول صادر نکرده بود. مسئولان رژیم اشغالگر قدس تا انتهای مسیر را پیش رفته بودند. انتخابات در پیش بود و هر یک از دو حزب اصلی صهیونیست تلاش داشتند تا از واکسیناسیون عمومی به عنوان یک برگ برنده انتخاباتی بهره ببرند.

رژیم صهیونیستی متعهد شده بود در ازای دریافت فوری واکسن از این شرکت آمریکایی، نتایج حاصل شده را سریع و در مقیاسی گسترده در اختیار شرکت آمریکایی بگذارند. بافت جمعیتی ساکن در سرزمین‌های اشغالی شامل افرادی از چهارگوشه دنیا و نژاد‌ها و ملیت‌های گوناگون بود که آن را تبدیل به یک آزمایشگاه بزرگ انسانی برای این شرکت آمریکایی می‌کرد. این مساله را خود مقامات صهیونیست هم اذعان کرده بودند.

طرف آمریکایی اثرات محصول خود را در عرصه میدانی مشاهده می‌کرد و طرف صهیونیست هم به منافع سیاسی خود می‌رسید! این ابهامات در کنار بعضی سوابق این شرکت و اتهامی که یک دهه قبل مبنی بر تبلیغات گمراه‌کننده به آن وارد شده بود، در کنار تجربیات تلخ تاریخی و ضدبشری که توسط کشور‌های سلطه‌گر رقم خورده بود برای جمهوری اسلامی ایران کافی بود تا بدبینی‌اش به واکسن آمریکایی تقویت شود. در کنار همه اینها مساله خون‌های آلوده وارداتی از فرانسه در دهه ۶۰ هم پابرجا بود. خون‌هایی که با خود ویروس ایدز را برای ایرانیان به ارمغان آوردند. همه اینها باعث شد تا زمان مقتضی و اطمینان از ماجرا، کسی زیر بار واردات و مصرف واکسن آمریکایی نرود. موضوعی که رهبر انقلاب هم در بیانات خود در دی‌ماه ۹۹ به آن تاکید کردند.

حالا با گذشت چند سال از بحران کرونا و واکسینه شدن همه ایرانی‌ها اردیبهشت ماه امسال رسانه‌ها تیتر زدند «رسوایی تاریخی غول داروسازی؛ شکایت ۱۰ هزار نفر از فایزر»، همچنین تیتر «قربانیان واکسن آسترازنکا ۳۲۰ میلیون دلار غرامت می‌گیرند» نیز جنجال زیادی به پا کرد. آنطور که این رسانه‌ها نوشته بودند بر اساس بررسی‌های انجام شده و گزارش‌های پزشکی منتشر شده «واکسن فایزر» ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار عارضه جانبی بسیار جدی و ناتوان کننده برای مردم جهان به همراه داشته است. عوارضی که می‌توانست با ورورد به بازار کشور ما گریبان گیر هموطنان ما باشد.

ماجرای خون‌های آلوده و ورد ایدز به کشور

پرونده «خون‌های آلوده» به یک مشکل جدی در حوزه سلامت عمومی در اواخر دهه ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۵ میلادی اشاره دارد که به دلیل نبود شناخت کافی و صحیح نسبت به ویروس ایدز، انجام نشدن غربالگری صحیح و فقدان پروتکل‌های مناسب پیشگیری روی داد و باعث شد تعداد زیادی از بیماران هموفیلی به واسطه دریافت خون‌های حاوی ویروس ایدز و هپاتیت آلوده شوند.

در آن سال‌ها از طریق ارسال فاکتور‌های انعقادی خون از کشور فرانسه در سال‌های دهه ۸۰ میلادی برای استفاده بیماران هموفیلی، برخی از این بیماران به ایدز مبتلا شدند و عده‌ای نیز جان باختند. قربانیان این خون‌های آلوده کشور‌های بسیاری از جمله آلمان، ایتالیا، آرژانتین، پرتغال، عربستان، ایران، فرانسه، کانادا، ایرلند، بریتانیا، عراق و یونان را در بر می‌گرفت و برآورد‌ها نشان داد که فقط در کانادا حدود ۳۳ هزار نفر به هپاتیت C و ایدز، در آمریکا حدود ۱۰ هزار نفر و در ایران هم ۱۹۳ نفر به دلیل خون‌های آلوده به ایدز مبتلا شدند.

تروریست اینبار در لباس تجهیزات الکترونیکی

سال گذشته نیز پس از گذشت ده‌ها سال نازنین فرزادی فر رئیس سابق کانون هموفیلی ایران از طرح شکایت علیه شرکت فرانسوی بابت پرونده خون‌های آلوده خبر داد و اظهار کرد: "برای نخستین بار و بعد از گذشت ۴۰ سال، به عنوان حافظ منافع بیماران هموفیلی، پرونده خون‌های آلوده را دوباره بازگشایی خواهیم کرد".

شیوه جدید جنایت در لبنان با انفجار پیجر‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی و ارتباطی در جنوب لبنان، مرحله تازه‌ای از تنش در منطقه را بازتولید کرده و گرچه گروه یا کشوری مسئولیت آن‌را به عهده نگرفته، اما قانون نانوشته‌ای در خاورمیانه وجود دارد که اسرائیل وحامی اصلی آن آمریکا را مسئول هر جنایتی علیه بشریت چه نظامی و چه سایبری رژیم صهیونیستی می‌داند و همین رفتار‌های غیر انسانی و تروریستی ایرانی‌ها را بیش از پیش به محصولات تولیدی این کشور‌ها مشکوک و بدبین می‌کند. کارشناسان اذعان دارند که مروری بر سابقه آمریکایی‌ها در تحریم اقلام بشردوستانه، تحریم دارو و رفتار‌های خصمانه آنها در ماجرای برجام و ... نشان می‌دهد نمی‌توان با شیطان بزرگ دست دوستی و برادری داد.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۶
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
مرگ بر آمریکا
مرگ بر رژیم کودک کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
عوارض واکسن چینی برکت و سینوفارم رو هم لگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
خدا لعنت کنه دولت کثیف و سیاست خبیث آمریکا رو
خدا لعنت کنه کشورهای سلطه گر رو
خدا لعنت کنه رژیم صهیونیستی رو و الهی از روی زمین برچیده شوند این قوم ظالم

دولت کثیف امریکا هیچ وقت برادر و دوست کسی نیست. اینها فقط به دنبال منافع خودشون هستند.
آخرین اخبار