نماینده طالبان که در هنگام پخش سرود ملی ایران در کنفرانس وحدت اسلامی قیام نکرده بود، در پیامی از ایران عذر خواهی کرد.

نماینده طالبان که در هنگام پخش سرود ملی ایران در کنفرانس وحدت اسلامی قیام نکرده بود، در پیامی گفت این کنفرانس که از سوی جمهوری اسلامی ایران برگزار شده بود درباره وحدت و همدیگر پذیری مسلمانان جهان بود ما نیز خوشحال هستیم که مسلمانان متحد شوند و مشکلاتشان برطرف شود.

وی اظهار داشت: همچنین این نشست ها برای جامعه اسلامی ضروری است که تاثیرات آن نیز مفید و بر همه ثابت خواهد شد و نشست دیروز که شروع شده بود زمانی که در کشور ما سرود ملی برای نظام و وطن خوانده می شود همه در حالت نشسته هستند و ما به عرف و سنت خودمان عمل کردیم و به کشور جمهوری اسلامی ایران که همسایه ماست ارادت داریم.

نماینده طالبان خاطرنشان کرد: در عین حال ما خواهان ارتباط، هماهنگی و دوستی بیشتر با کشورهای اسلامی به خصوص کشور همسایه جمهوری اسلامی هستیم که این از طرزالعمل های حکومت سرپرست طالبان است.

سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور ۱۴۴ تن از علما و فرهیختگان خارجی از ۳۶ کشور در قالب ۹ وبینار پنجشنبه - ۲۹ شهریورماه - با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران آغاز شد و مسعود پزشکیان در نخستین نشست این کنفرانس سخنرانی کرد.

نماینده طالبان در تهران که در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران شرکت کرده بود زمان پخش سرود ملی ایران از جای خود برنخواست که این اقدام واکنش های زیادی را به همراه داشت ، در این راستا کاظمی قمی نماینده ویژه دولت در امور افغانستان در واکنش به بی احترامی «عزیزالرحمان منصور» معاون «تنظیم امور عرفان و اماکن دینی» وزارت ارشاد، حج و اوقاف طالبان به سرود ملی ایران نوشته بود: «عدم احترام به اصول دیپلماتیک به بهانه ممنوعیت نواختن موسیقی از مبادی شریعت معنا و مصداقی ندارد، چرا که اگر اینگونه باشد، استماع را نیز شامل می‌شود.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.