وزارت دفاع آمریکا در بحبوحه تشدید تنش‌ها توسط رژیم صهیونیستی و افزایش خطر جنگ منطقه‌ای برای دفاع از این رژیم ناوگان دریایی خود را راهی مدیترانه کرد.

پنتاگون از ارسال یک ناو هواپیمابر و ناوچه‌های نظامی آمریکایی به آب‌های سرزمینی در شرق مدیترانه خبر داد.

براساس گزارش النشره، وال استریت ژورنال فاش کرد: وزیر دفاع آمریکا برنامه‌های سفر خود به این منطقه را از آخر هفته جاری لغو کرده است.

از سویی دیگر پنتاگون اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا دیروز با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت‌وگو و نگرانی خود را از تشدید تنش کنونی در مرز بین (رژیم) اسرائیل و لبنان ابراز کرده است.

دو روز پیش، آستین اعلام کرد که با گالانت گفت‌وگو کرده است تا تحولات منطقه‌ای را بررسی و حمایت قاطع خود از (رژیم) اسرائیل را تأیید کند؛ درست در زمانی که رژیم صهیونیستی به جنگ غزه و حملاتش به لبنان ادامه می‌دهد.  

وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای با ادعای اینکه بر تعهد خود به تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه و بازدارندگی دشمنان منطقه‌ای رژیم صهیونیستی پایبند است، گفت که به گالانت گفته است که اولویت، دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک پایدار برای مناقشه است.

شب گذشته نیز کاخ سفید تاکید کرد که این کشور به دفاع از رژیم صهیونیستی در برابر حزب الله و هر خطر دیگری متعهد است. تعهد آمریکا به دفاع از رژیم صهیونیستی درحالی است که این رژیم نزدیک به یک سال است که صد‌ها هزار زن و کودک فلسطینی را قتل عام کرده و به تازگی به حملات خود علیه لبنان نیز افزوده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار