در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره انفجار‌های لبنان، آمریکا و انگلیس بار دیگر از اسرائیل حمایت اما نماینده سازمان ملل و برخی اعضا بر آتش‌بس تاکید کردند.

رزماری دی کارلو، معاون امور سیاسی و صلح دبیرکل سازمان ملل عصر جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره تحولات خاورمیانه و انفجار‌های بیروت از سوی (رژیم) اسرائیل با مروری بر تحولات خاورمیانه و انفجار‌های اخیر لبنان گفت: من بار دیگر سخنان دبیرکل سازمان ملل را تکرار می‌کنم: ما به یک آتش‌بس فوری، آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌های باقی‌مانده و افزایش گسترده کمک‌های بشردوستانه به غزه نیاز داریم.

معاون دبیرکل سازمان ملل افزود: احتمال گسترش دامنه خشونت زیاد است و ثبات لبنان، (رژیم) اسرائیل و منطقه را تهدید می‌کند.

دی کارلو تصریح کرد که خطر امنیت و ثبات، نه تنها در لبنان، بلکه در منطقه نمی‌تواند جدی‌تر از این باشد. دبیرکل قبلاً هشدار خود را بیان کرده و من نیز آن را تکرار می‌کنم.

معاون دبیرکل سازمان ملل خواستار خویشتنداری همه بازیگران و طرف‌ها برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها شد و گفت: آنها باید به تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی در مورد آن پایبند باشند.

دی کارلو گفت: حملات و تبادل آتش میان (رژیم) اسرائیل و حزب الله لبنان از نظر دامنه و شدت گسترش یافته است و در برخی موارد حملات به عمق خاک لبنان و اسرائیل رسیده است. این حملات بیش از ۱۰۰ هزار نفر در جنوب لبنان و حداقل ۶۰‌ هزار نفر در شمال اسرائیل را آواره کرده است. تبادل آتش تلفات متعددی از جمله در میان غیرنظامیان و خسارات قابل توجهی به خانه‌ها، زیرساخت‌های غیرنظامی و زمین‌های کشاورزی در دو طرف مرز وارد کرده است. 

معاون دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: خطر گسترش بیشتر این چرخه خشونت بسیار زیاد است و این امر تهدیدی جدی برای ثبات لبنان، اسرائیل و کل منطقه است. از زمان انفجار‌های ۱۷ و ۱۸ سپتامبر در لبنان که دستگاه‌های ارتباطی در اختیار حزب الله را هدف قرار داد، تبادل آتش در سراسر خط آبی ادامه یافته‌اند و نشانه‌های نگران کننده‌ای از تشدید را از خود نشان می‌دهند. این درگیری‌ها شامل برخی از شدیدترین بمباران‌ها در جنوب لبنان از ۸ اکتبر ۲۰۲۳ می‌شود. هواپیما‌های اسرائیلی تعداد زیادی حملات هوایی و پرواز‌های هوایی از جمله شکستن دیوار صوتی بر فراز بیروت در موارد متعدد را انجام داده‌اند.

او یادآور شد: در شرایط شکننده منطقه‌ای کنونی، جنگ ویرانگر در غزه ادامه دارد. نزدیک به یک سال پس از عملیاتی که توسط حماس در ۷ اکتبر انجام داد، عملیات نظامی اسرائیل از جمله بمباران هوایی و زمینی و تبادلات مسلحانه با حماس و دیگر شبه نظامیان در سراسر نوار ادامه دارند. تعداد تلفات به طرز غم انگیزی در حال افزایش است. 

دی کارلو افزود: به گفته وزارت بهداشت غزه، بیش از ۴۱ هزار فلسطینی کشته شده‌اند که بسیاری از آنها کودکان بوده‌اند. من بار دیگر سخنان دبیرکل را تکرار می‌کنم: ما به یک آتش‌بس فوری، آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌های باقی مانده و افزایش گسترده کمک‌های بشردوستانه به غزه نیاز داریم. من از همه بازیگران می‌خواهم که در این زمینه تلاش کنند حداکثر خویشتن داری برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش را از خود نشان دهند. آنها باید به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی در رابطه با حفاظت از غیرنظامیان پایبند باشند. هنوز فرصت برای دیپلماسی وجود دارد که باید بدون معطلی استفاده شود.

ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز در این نشست شورای امنیت در سخنانی گفت: هدف قرار دادن افراد مسلح در میان غیرنظامیان مجاز نیست. هدف قرار دادن افراد مسلح تنها زمانی مجاز است که مستقیماً درگیر اقدامات خشونت‌آمیز باشند.

او تصریح کرد: کسانی که دستور بمباران تجهیزات ارتباطی که به طور گسترده در بین غیرنظامیان استفاده می‌شود را صادر کرده‌اند، باید پاسخگو باشند. انفجار دستگاه‌های ارتباطی که به طور گسترده در میان غیرنظامیان استفاده می‌شود با هدف ایجاد رعب و وحشت در بین آنها، جنایت جنگی است.

این مقام سازمان ملل گفت: عدم احترام به قوانین بین‌المللی تبعاتی دارد که شورای امنیت باید به آنها رسیدگی کند. شورای امنیت نمی‌تواند از این نقض آشکار قوانین بین‌المللی چشم‌پوشی کند.کشور‌های دارای نفوذ باید برای مقابله با موارد مکرر نقض حقوق بین‌الملل که شاهد آن هستیم، اقدام کنند.

«رابرت وود» معاون سفیر و نمایندگی آمریکا در سازمان ملل

حمایت آمریکا از اسرائیل به بهانه حق دفاع از خود

«رابرت وود» معاون سفیر و نمایندگی آمریکا در سازمان ملل که معمولا در غیاب لیندا توماس گرینفیلد سفیر دولت بایدن در سازمان ملل در جلسات شورای امنیت حضور می‌یابد، با صراحت همیشگی خود، مواضع و ادعا‌های واشنگتن را تکرار و از اسرائیل نیز حمایت کرد.

این دیپلمات ارشد آمریکایی اگرچه گفت که همه طرف‌ها باید از کشاندن منطقه به جنگی ویرانگر خودداری کنند، اما بدون محکوم کردن اقدامات رژیم اسرائیل تصریح کرد که این رژیم حق دارد از خود در برابر حملات حزب‌الله دفاع کند.

این دیپلمات آمریکایی مدعی شد: هیچ یک از اعضای این شورا که یک گروه تروریستی را در نزدیکی مرزهایش داشته باشد حملات روزانه به خاکش را تحمل نخواهد کرد. ایالات متحده آمریکا معتقد است که راهکار دیپلماتیک تنها راه بازگشت ایمن غیرنظامیان لبنانی و اسرائیلی به خانه‌هایشان در نقاط مرزی است.

معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل ادعا کرد که کشورش نقشی در رویداد‌های اخیر در لبنان نداشته است و از همه طرف‌ها خواست از انجام اقداماتی که می‌توانند منطقه را وارد «جنگی ویرانگر» کند، خودداری کنند.

او در سخنانی بدون به اشاره به دهه‌ها جنایات و اقدامات رژیم اسرائیل گفت: «تا قبل از حمله تروریستی بی‌رحمانه حماس ۱۸ سال بود که آرامش تا حد زیادی بر خط آبی حکمفرما شده بود. این وضعیت روز ۸ اکتبر که اسرائیل هدف حمله گروه‌های مسلح غیردولتی قرار گرفت به هم خورد.»

«جیمز کاریوکی» سفیر و معاون نمایندگی انگلیس در سازمان ملل

همسویی انگلیس با آمریکا در دفاع از اسرائیل 

«جیمز کاریوکی» سفیر و معاون نمایندگی انگلیس در سازمان ملل نیز همسو با نماینده آمریکا به دفاع از اسرائیل پرداخت و در سخنانی گفت: «ما مصمم به حمایت از اسرائیل برای دفاع از شهروندانش در برابر چنین تهدید‌هایی هستیم.»

کاریوکی نیز که در غیاب باربارا وود وارد سفیر و نماینده انگلیس در سازمان ملل در نشست عصر جمعه شورای امنیت سخن می‌گفت، در عین حال افزود که اسرائیل در «دفاع از شهروندان خود» باید بطور کامل قوانین حقوق بشری بین‌المللی را رعایت کند.

او با تکرار ادعا‌های ضد ایرانی لندن مدعی شد تهران با نقض قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت اقدام به ارسال سلاح‌های پیشرفته به لبنان می‌کند.

بوحبیب: جنایات اخیر اسرائیل در لبنان مصداق بارز تروریسم است

عبدالله بو حبیب وزیر خارجه لبنان که در نشست شورای امنیت درباره جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان شرکت کرده است از شورای امنیت به خاطر درک اهمیت حملات الکترونیکی اسرائیل و بزرگی تاثیرات آن تشکر کرد.

وی در ادامه سخنرانی خود در نشست شورای امنیت گفت: اگر این اقدام تروریستی مورد توجه شورای امنیت سازمان ملل قرار نداشته باشد و عامل آن ناشناخته بماند، اعتبار این شورا به شدت در خطر است. آیا هدف قرار دادن کل مردم در شهرها، بازارها، مغازه‌ها و خانه هایشان تروریسم نیست؟

وزیر خارجه لبنان تصریح کرد، حمله اسرائیل بیمارستان‌ها و تیم‌های پزشکی لبنان را در وضعیت اضطراری بی‌سابقه‌ای قرار داده و ظرفیت آنها را به پایان رسانده است.توسل به بمباران دسته جمعی و خائنانه هزاران دستگاه ارتباطی یک روش مبارزه است که از نظر وحشیگری و رعب و وحشت بی سابقه است.

وی تاکید کرد: آنچه رخ داده، تروریسم محض و نقض قوانین بین‌المللی است که بدون شک در زمره جنایات بین المللی قرار می‌گیرد.نمی‌توان اجازه داد اسرائیل به فرار از مجازات و پاسخگویی ادامه دهد چرا که این ماجراجویی ممکن است به یک جنک فراگیر منطقه‌ای منجر شود. 

وزیر خارجه لبنان همچنین هشدار داد: اسرائیل بداند که نمی‌تواند آوارگان خود را به زور اسلحه به شهرکهایشان باز گرداند و اگر حملات خود را گسترش دهد، کسانی را که هنوز آواره نشده‌اند، آواره خواهد کرد.

سوریه: آمریکا مسئول جنایات اسرائیل است

قصی الضحاک، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد و رئیس گروه کشور‌های عربی در نشست شورای امنیت با موضوع لبنان، آمریکا را مسئول جنایات رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

وی گفت: رژیم اشغالگر با ارتکاب این جنایت شنیع، تروریسم خود علیه لبنانی‌ها را بدون توجه به اصول حقوق بین الملل، حقوق بشردوستانه بین المللی و کنوانسیون‌های حقوق بشر تشدید کرده است.رژیم اشغالگر در جریان تجاوزات خود به لبنان، از فناوری‌های مدرنی که در خدمت و نفع بشریت است در کشتار جمعی غیرنظامیان استفاده کرد و دستگاه‌های معمولی را که برای مقاصد غیرنظامی استفاده می‌شد، به بمب‌های ساعتی تبدیل کرد که حاملان خود را بی هیچ فرقی می‌کشند.

الضحاک اضافه کرد: گروه کشور‌های عربی تجاوز (رژیم) اسرائیل به لبنان را با شدیدترین عبارات محکوم می‌کند و خواستار پاسخگویی عاملان آن است و با دولت و ملت لبنان و خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی می‌کند.

نماینده سوریه در ادامه، گفت: گروه کشور‌های عربی همبستگی خود را با لبنان و حمایت خود از مقاومت و پاسخ به تجاوزات (رژیم) اسرائیل را اعلام می‌کند که امنیت و ثبات این کشور را تهدید می‌کند. از شورای امنیت می‌خواهیم که تروریسم سایبری و تجاوز به لبنان را محکوم کند که بیانگر گسترش نسل کشی است که توسط رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین و حملات این رژیم به کشور‌های منطقه از جمله سوریه انجام شده است.

الضحاک اضافه کرد: از شورای امنیت می‌خواهیم که مسئولیت‌های خود را در حفظ صلح و امنیت بین المللی بر عهده بگیرد، این تجاوزات را فورا متوقف کند و تصمیمات خود را برای پایان دادن به اشغال سرزمین‌های عربی در فلسطین، سوریه و لبنان توسط (رژیم) اسرائیل عملی کند.

نماینده سوریه گفت: دمشق تجاوز امروز (رژیم) اسرائیل به ضاحیه بیروت را محکوم می‌کند، بر همبستگی خود با مردم لبنان تاکید می‌کند و در کنار آنها می‌ایستد و از کشور‌ها و مردم جهان می‌خواهد که تجاوز را محکوم کرده و برای توقف آن اقدام و اشغالگران را به خاطر جنایاتشان پاسخگو کند.

وی در پایان گفت: سوریه کشور‌های حامی رژیم اشغالگر به ویژه ایالات متحده را مسئول ادامه اقدامات تجاوزکارانه و جنایات وحشیانه و همچنین مسئول جلوگیری از رسیدگی شورای امنیت به تهدیدی که این رژیم برای صلح و امنیت بین المللی دارد، می‌داند.

الجزایر: انفجار‌ها نقض حاکمیت ملی لبنان است

«عمار بن جامع» سفیر و نماینده دائم اسرائیل در سازمان ملل نیز اقدام اسرائیل در انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان را نقض حاکمیت این کشور و نقض قوانین بین‌المللی دانست و تاکید کرد که اقدام اسرائیل باعث ایجاد وحشت در میان غیرنظامیان در لبنان شده و رویه‌ای جدید برای استفاده از دستگاه‌های غیرنظامی به عنوان بمب ایجاد می‌کند.

سفیر الجزایر در نشست شورای امنیت درباره انفجار‌های بیروت که به درخواست کشورش تشکیل شده است، گفت: در حالی که جامعه بین‌المللی همه طرف‌ها را به تنش‌زدایی دعوت می‌کند اسرائیل در حال کشاندن منطقه به سمت جنگ است.

او اضافه کرد: حمله هوایی امروز در لبنان شاهد دیگری مبنی بر این است که «قدرت اشغالگر» هیچ علاقه‌ای به صلح ندارد.

نماینده ایران در شورای امنیت: عاملان حمله به سفیرمان در لبنان را مجازات خواهیم کرد

امیر سعید ایروانی در این نشست گفت: رژیم صهیونیستی امروز هم به ساختمانی در بیروت حمله کرد. حملات گستردۀ رژیم جنایت ضدبشری است و رژیم می‌خواسته با انفجار پیجر‌ها حداقل ۵ هزار نفر را از بین ببرد. ایران حملات وحشیانۀ رژیم را محکوم می‌کند. 

وی افزود: هدف‌قراردادن سفیر ما نقض آشکار حقوق بین‌المللی است و اسرائیل با حملۀ تروریستی این حقوق را نقض کرد. ما تلاش می‌کنیم عاملان حمله به سفیرمان در لبنان را مجازات کنیم. رژیم از خطوط قرمز عبور کرده است. 

ایروانی گفت: ایران اوج خویشتن‌داری را داشته، اما دربارۀ حماقت صهیونیست‌ها هشدار می‌دهد. اقدامات اسرائیل ضدلبنان نیست بلکه ضد صلح بین‌المللی است. برخی کشور‌های غربی و آمریکا هم از این رژیم حمایت می‌کنند. نماینده رژیم تروریستی، دیگران را دارد سرزنش می‌کند. اساس این رژیم براساس ترور و نسل‌کشی است.

سوئیس: انفجار‌های لبنان باعث وحشت غیرنظامیان شده است

سفیر و نماینده سوئیس در سازمان ملل نیز در سخنانی گفت: انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان باعث ایجاد وحشت در میان غیرنظامیان شده است.

سفیر سوئیس در سازمان ملل نیز بر برقراری آتش‌بس و آزادی همه «گروگان‌ها» برای کاهش رنج انسانی در منطقه تاکید کرد.

اسلوونی: تجهیزات ارتباطی به سلاح تبدیل شده اند

«ساموئل زبوگار» سفیر و نماینده اسلوونی در سازمان ملل که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی (سپتامبر) را برعهده دارد، نیز در نشست این شورا درباره انفجار‌های لبنان گفت: انفجار پیجر‌ها در لبنان تحول جدیدی در عرصه جنگ محسوب می‌شود، زیرا اکنون تجهیزات ارتباطی به سلاح تبدیل شده‌اند.

رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل از کشته شدن غیرنظامیان در اثر عملیات‌های سه‌شنبه و چهارشنبه اسرائیل در لبنان ابراز نگرانی کرد.

واکنش کره جنوبی و ژاپن به انفجار‌های لبنان

سفیر و نماینده کره جنوبی در سازمان ملل نیز در سخنانی گفت که انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان بدون اینکه مشخص باشد طرف استفاده کننده از آن چه کسی است، غیرقانونی است.

معاون نمایندگی ژاپن در سازمان ملل نیز گفت: ما انفجار تجهیزات ارتباطی در لبنان را محکوم می‌کنیم و از همه می‌خواهیم برای جلوگیری از تشدید درگیری‌ها خویشتنداری کنند.

فرانسه خواستار احترام به قوانین بین المللی شد

سفیر و نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز در سخنانی خواستار احترام به قوانین بین المللی شد و گفت: از حزب الله درخواست می‌کنیم حملات خود را به اسرائیل متوقف کند!

سفیر فرانسه در سازمان ملل اضافه کرد: از هر دو طرف درخواست داریم به قوانین بین المللی برای رسیدن به صلح پایبند باشند. همه کشور‌ها باید بر اساس قطعنامه ۱۷۰۱ برای آرام کردن اوضاع در مرز‌های لبنان تلاش کنند.

چین: از انفجار‌های لبنان شوکه شدیم

سفیر و نماینده دائم چین در سازمان ملل نیز در سخنانی در نشست شورای امنیت گفت که انفجار هزاران دستگاه ارتباطی همزمان در لبنان، ما را شوکه کرد.

او افزود که تاریخ چنین حادثه‌ای را ندیده و این نقض قوانین بین المللی و نشان دهنده بی توجهی به قوانین بوده و سزاوار محکومیت است.

سفیر چین گفت که اکنون همه متوجه شده‌اند که چه کسی مرتکب این جنایت شده و دستگاه‌های ارتباطی لبنان را منفجر کرده است.

او ادامه داد: امروز اسرائیل به بیروت حمله کرد و ما نگران خطر وقوع جنگ هستیم. باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از ادامه تجاوز اسرائیل انجام داد.

روسیه: انفجار‌های لبنان تروریستی است

واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده روسیه در سازمان ملل نیز در سخنانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: انفجار وسیال ارتباطی که در لبنان، اتفاق افتاد نقض وحشتناک قوانین بین‌المللی است و هر کسی که مرتکب جنایت شده می‌خواهد جرقه درگیری را در منطقه ایجاد کند.

سفیر روسیه افزود: کسانی که از فناوری به‌عنوان سلاح استفاده کردند، باید پاسخگو شوند. انفجار پیجر‌ها اقدامی تروریستی بود که ابعاد خطرناک فناوری را نشان داد.

او اضافه کرد که حمله با وسایل ارتباطی محلی ممکن است به تقابل گسترده منجر شود. این اتفاقات بی‌سابقه نیستند و بار‌ها علیه مقامات ایرانی و لبنانی انجام گرفته و اسرائیل مسئولیت آنها را پذیرفته است.

سفیر روسیه گفت که از اسرائیل می‌خواهیم به قطعنامه‌های شورای امنیت پایبند باشد. ما شاهد ترور هنیه در تهران بودیم و اکنون به انفجار وسایل ارتباطی رسیدیم و همچنان با بی‌عملی آمریکا روبرو هستیم.

این دیپلمات ارشد روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که جنگ فراگیر در خاورمیانه به نفع هیچ طرفی نخواهد بود. آتش‌بس در غزه، راه ورود به توقف تشدید تنش در منطقه است.

ادعا‌های نماینده اسرائیل و پاسخ سفیر ایران در سازمان ملل به او 

«دنی دنون» سفیر و نماینده اسرائیل در سازمان ملل متحد نیز در نشست شورای امنیت برای بررسی انفجار پیجر‌ها و بی سیم‌های حزب‌الله گفت: «هرکاری بتوانیم برای بازگشت شهروندانمان به خانه‌هایشان در شمال اسرائیل و بازگشت امنیت به این ناحیه می‌کنیم.»

او ادعا کرد: «حزب‌الله، جنوب لبنان را به منطقه جنگی و خانه‌های غیرنظامیان را به انبار تسلیحات تبدیل کرده است. آنها از غیرنظامیان و ماموران حافظ صلح سازمان ملل به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. مشکل لبنان نیست، مشکل حزب‌الله است.

سفیر اسرائیل خطاب به وزیر خارجه لبنان که در این نشست حضور داشت، مدعی شد: «حملات حزب‌الله تنها حمله به اسرائیل نیست بلکه حمله به امنیت لبنان است. وزیر خارجه لبنان که امروز در اینجا حاضر است، جرات ندارد حرفی از حزب‌الله بزند. ما می‌دانیم که مشکل همین‌جا است. اگر ما باهم سر میز مذاکرات بنشینیم به راحتی به توافق می‌رسیم. اگر دولت لبنان جلوی تهاجم حزب‌الله را نگیرد، رنج مردم این کشور بر دوش دولت است.»

سفیر اسرائیل با بیان این ادعا که حزب الله، بازیچه دست ایران است، ادعا کرد: «حزب‌الله و عروسک‌گردانان ایرانی آنها باید با عواقب کارهایشان روبرو شوند. حزب‌الله باید خلع سلاح شود و ایران هم باید برای اقداماتش در جهت بی‌ثبات‌سازی منطقه پاسخگو باشد.»

سفیر اسرائیل از شورای امنیت سازمان ملل خواست حزب‌الله و سپاه پاسداران را سازمان تروریستی اعلام کند.

نماینده رژیم اسرائیل مدعی شد: ما به دنبال جنگ نیستیم، از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ شمار زیادی از شهروندان اسرائیلی توسط حماس قربانی شده‌اند و ۸ هزار موشک شلیک شده که باعث آوار شدن ۶۰ هزار نفر از ساکنان شمال سرزمین‌ها شده، چون حزب‌الله آن جا را به آتش کشیده است.

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز در سخنانی مفصل درباره انفجار‌های بیروت و نیز حمله اسرائیل به سفیر ایران در لبنان در این نشست شورای امنیت، در پاسخ به ادعا‌های سفیر اسرائیل گفت: اتهامات بی‌اساس نماینده رژیم اسرائیل علیه کشورم را به‌طور قاطع رد می‌کنم.

ایروانی تصریح کرد: نماینده این رژیم تروریستی که توسط نخست‌وزیری بدنام هدایت می‌شود که حکم جلب او توسط دیوان بین‌المللی کیفری به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در غزه صادر شده است، به‌طور مداوم به دروغ‌ها و اطلاعات نادرست تکیه می‌کند تا از مسئولیت‌پذیری فرار کرده و مسئولیت را به دیگران منتقل کند.

سفیر ایران در سازمان ملل تاکید کرد: بنیان این رژیم بر پایه تجاوز، اشغال، ترور و نسل‌کشی بنا شده است. بنابراین، هیچ‌کس این ادعا‌های بی‌اساس را جدی نخواهد گرفت.

گفتنی است؛ نشست شورای امنیت درباره انفجار‌های بیروت، پس از نشست ماهانه این شورا درباره وضعیت خاورمیانه (غرب آسیا) به درخواست کشور الجزایر درباره حملات اسرائیل در لبنان برگزار شده است. وزیر خارجه لبنان نیز در این نشست حضور یافته است.

پیش از این، ساموئل ژبوگار، سفیر اسلوونی در سازمان ملل، که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت در ماه سپتامبر است، اعلام کرد که این شورای ۱۵ عضوی عصر جمعه در مورد انفجار‌های لبنان که حزب الله را هدف قرار داده است، تشکیل جلسه خواهند داد. وی گفت که این نشست از سوی کشور الجزایر به نمایندگی از کشور‌های عربی درخواست شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار