هفتادمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان راژیا در قزوین با برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به نفرات برتر به کار خود پایان داد.

مراسم اختتامیه جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان راژیا در قزوین برگزار شد و از هنرمندان و فیلمسازانی همچون مجید عاشقی، سید یحیی عرشی‌ها، حسن لطفی، جعفر نصیری شهرکی، مهدی وثوق‌نیا و محسن آقالر نیز پاسداشت و تقدیر به عمل آمد.

برگزاری جشنواره راژیا در قزوین نشان از پویایی سینمای جوان دارد

حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این مراسم گفت: برگزاری جشنواره راژیا در قزوین نشان از پویایی سینمای جوان دارد و مشوق ما در برپایی این رویداد مهم منطقه‌ای، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان کشور بود.

وی افزود: سینمای جوان استان قزوین با یک افت مقطعی از ابتدای سال کار خودش را به طور جدی شروع کرد و با اقبالی که انجمن سینمای جوانان کشور به قزوین داشتند میزبانی هفتادمین جشنواره منطقه‌ای را به قزوین سپردند.

براتی با اشاره به این موضوع که سعی استان پاسخ دادن به این اعتماد بود، اضافه کرد: من و همکارانم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با تمام انرژی و توان در کنار سینمای جوان و ریاست آن بودیم تا این توفیق را داشته باشیم و این میزبانی به شایستگی صورت گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ضمن تشکر از دستگاه‌هایی که در جریان این میزبانی در کنار انجمن سینمای جوان بودند، افزود: استانداری قزوین، شهرداری قزوین، شورای اسلامی شهر قزوین، حوزه هنری قزوین، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، صدا و سیمای قزوین در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفتند تا بتوانیم به شایستگی در این جشنواره خدمت رسانی کنیم.

هفتادمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «راژیا» قزوین در ۲ بخش فیلم و عکس به مدت چهار روز میزبان هنرمندان ۱۰ استان کشور بود.

این جشنواره از ۲۷ شهریور آغاز شد و تا ۳۰ شهریور ادامه داشت و با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

بیش از ۴۶۲ فیلم به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و در نهایت ۶۹ اثر در بخش فیلم توسط هیات‌های انتخاب و داوران برگزیده شد که از این میان ۴۵ فیلم داستانی، هفت فیلم پویانمایی، ۱۱فیلم مستند و ۶ فیلم تجربی است.

همچنین در بخش عکس این جشنواره نیز ۸۲۷ عکس به دبیرخانه ارسال و از میان این آثار تعداد ۲۸۱ عکس پذیرفته شد.

۹۹ هنرمند فیلمساز و عکاس از استان‌های گیلان، همدان، یزد، بوشهر، هرمزگان، مرکزی، کهکیلویه و بویراحمد، فارس، قزوین و تهران در این جشنواره شرکت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.