معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:دوران دفاع‌مقدس درس خودباوری برای ملت ایران بود و باید نسل جوان و نسل‌های آینده را با حماسه دفاع مقدس و رشادت‌های آن دوران بهتر آشنا کنیم.

امیر دریادار بلوچ معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش نیز ضمن فرارسیدن هفته وحدت کرد: دفاع مقدس دستاورد‌های بزرگی را تاکنون به همراه داشته که یکی از آنها بسیج همگانی مردم دلاور ایران فارغ از رنگ، نژاد، مذهب و دین بوده که بیش از هر چیزی وحدت ایرانیان با یکدیگر را نشان می‌دهد.

امیر دریا دار بابک بلوچ ادامه داد: مردم و نیرو‌های مسلح ایران پیروزی‌های بزرگی را در هشت سال دفاع مقدس آفریدند که دشمنان هرگز باور آن را نمی‌کردند.

وی تصریح کرد: در زمانی که هنوز موتور‌های هواپیما‌های بعثی بر روی فرودگاه‌های عراق خنک نشده بود تیز پرواز‌های نیروی هوایی با اجرای عملیات انتقام، عملیات کمان ۹۹ و سلسله حرکت‌های بعدی حرکت رو به جلوی نیرو‌های بعثی را متوقف کردند.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش گفت: هنوز ۶۷ روز از آغاز جنگ نگذشته بود که همرزمان شما در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دلاورمردانه با شکست نیروی دریایی عراق پرونده آن را تا پایان جنگ بستند و قدرت اقتصادی دشمن بعثی را نیز فلج کردند.

وی یادآور شد: هر روز پیروزی جدیدی از سوی نیرو‌های مسلح کشور تا عملیات والفجر شاهد بوده ایم و در عملیات محور غرب حماسه و پیروزی آفریدند.

امیر دریادار بلوچ با اشاره به اینکه گرچه در این مقاومت به جان فرزندنمان صدماتی وارد شد و بهترین آنها تقدیم راه جهاد شدند عنوان کرد: گویی پس از تحمل این سختی‌ها ملت و کشوری جدید باروحیه و قدرتی جدید در کشور آفریده شد.

وی افزود: ملت ایران در طول این هشت سال دفاع مقدس به خود باوری رسیدند و با پایان جنگ تحمیلی، نیرو‌های مسلح هیچگاه هوشیاری خود را کم نکرده اند بلکه نسبت به افزایش توان خود با ساخت ناو شکن، زیردریایی، هواپیما، موشک‌های پدافندی، تهاجمی و سلاح‌های پیشرفته زمینی اقدام کرده اند.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش افزود: درحال حاضر نیرو‌های مسلح ایران به آن درجه از بازدارندگی رسیده اند که فرماندهی کل قوا با صلابت به تمام دشمنان هشدار داده که دوران بزن در رو تمام شده است.

وی بیان کرد: این ثمره روی پای خود ایستادن و نگاه به توانمندی داخلی و ایمان به دانشمندان جوان کشور و درس خودباوری بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار