مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی گفت: طرح اتصال مدارس استان به شبکه فیبر نوری با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.

رسول علی اصغرپور  با بیان اینکه اتصال مدارس خراسان شمالی به شبکه فیبر نوری ۳۰ میلیارد ریال اعتبار دارد  اظهار کرد: این طرح در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید آغاز شده و در آن ۳۷۰ مدرسه این استان به شبکه فیبر نوری متصل می شوند.

وی افزود: با اجرای موفق طرح ملی توسعه فیبر نوری که توسط شرکت مخابرات ایران در خراسان شمالی انجام شد، بر اساس تفاهم سه جانبه بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت آموزش و پرورش و شرکت مخابرات ایران مقرر است در مرحله نخست ۳۷۰ مدرسه در شهرهای استان از فیبر نوری برخوردار شوند.

علی اصغرپور با بیان اینکه در این طرح این مدارس تا پایان آبان ماه به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد تصریح کرد: این طرح با هدف افزایش کیفیت زیرساخت‌ ارتباطی مورد نیاز توسعه آموزش و برقراری عدالت آموزشی اجرا می شود.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی خاطر نشان کرد: سرعت اینترنت در مدارس استان با اجرای این طرح تا ۱۰۰ برابر افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به پیگیری ها برای بهره مندی فرهنگیان از بسته سرویس های ویژه ftth گفت: علاوه بر طرح اتصال مدارس استان به فیبر نوری، طرح‌های ویژه اینترنت فیبر نوری با همکاری آموزش و پرورش برای فرهنگیان استان پیش‌ بینی شده و به‌ زودی اجرایی می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.