مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به تشریح اقدامات انجام شده در روز‌های منتهی به شروع سال تحصیلی پرداخت.

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی بیش از ۵۰ هزار نفر برای مدرس دولتی و ۴۰ هزار نفر در مدارس غیردولتی، آموزش و کیفیت بخشی نیروی انسانی به عنوان نومعلمان و نومدیران در حوزه توانمندسازی معلمین تربیت بدنی، ارزیابی ۳۸۰۰ داوطلب آزمون استخدامی و پذیرش بیش از ۲۲۵۰ نفر آموزگار، آموزش توانمندسازی مدیران مدارس با اولویت مناطق نیازمند به توجه، تشویق دوره یک ماهه برای نوآموزان بدوورود به پایه اول که تجربه کودکستان را نداشتند با محتوای آموزشی رایگان، توانمندسازی والدین نوآموزان پایه اول دبستان در خصوص ویژگی‌های روانشناختی کودکان شش ساله و ارائه مشاوره به خانواده‌ها در راستای بازگشایی امن مدارس از جمله برنامه‌های انجام شده است.

کریمیان با بیان اینکه آماده‌سازی فضا‌های محتوایی مدارس، آماده سازی برنامه هفتگی بر اساس سیاست‌های برگرفته از برنامه درس ملی، تدوین برنامه عملیاتی مبتنی بر سند تحول، برنامه درس ملی، برنامه‌های ابلاغیه وزارت، برنامه جامع اداره کل آموزش و پرورش به عنوان میثاق تحول در راستای اجرایی سازی سند تحول بنیادین از جمله برنامه‌های این اداره کل با نزدیک شدن به ماه مهر است.

وی به تجهیز هنرستان‌ها، توسعه هنرستان‌ها و رشته‌های هنرستانی، تضمین سهم ۴۲ درصدی ثبت نام دانش‌آموزان همچنین تامین و توزیع کتاب‌های درسی و تقویت زیرساخت‌های تربیتی مبتنی بر ساعت‌های سند تحول اشاره کرد و افزود: گردآوری بیش از ۱۰۰۰ بازی آموزشی که در جشنواره‌های بازی و یادگیری منجر به تدوین کتاب‌های بازی‌های آموزشی شد، افزایش کیفیت آموزشی و تربیتی شهر تهران به عنوان استان و شهر برتر در سطح خاورمیانه، اجرای شیوه نامه مهارت آموزی به نحوی که دانش آموزان پس از ۱۲ سال به مهارت‌های مختلف مبتنی بر نگاه سند تحول برسند و توسعه فعالیت‌های ورزشی و تربیت بدنی در راستای سلامت و تندرستی فراگیران و ذی نفعان نظام آموزشی در کلانشهر تهران که یکی از آنها توسعه و تجهیز مدارس مراکز ورزشی و تربیت بدنی به ویژه هنرستان‌های تربیت بدنی بود از دیگر اقدامات انجام شده است.

کریمیان با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که به آن پرداخته شده و بنا داریم به ان توجه ویژه داشته باشیم شاداب‌سازی مدارس با مشارکت والدین و نقش معلمان و دانش آموزان است گفت: اجرای الگوی نظارت بالینی و طرح خوشه‌های هم افزا با رویکرد توانمندسازی نیرو‌های استانی را با استفاده از ظرفیت نیرو‌های پیشکسوت و گروه‌های آموزشی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از کار‌ها تمرکز بر آموزش‌های مهارتی در مدارس ابتدایی با چرخش تحولی از حافظه محوری به سمت مهارت محوری است، افزود: در مدارس متوسط نیز بهره گیری از تکنولوژی‌های نوین و کیفیت بخشی آموزشی و تربیتی مثل هوش مصنوعی که کمیته آن را وزارتخانه به شهر تهران سپرده است و امیدواریم در این زمینه گام‌های موثری را برداریم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران به همه معلمان و دانش‌آموزان توصیه کرد که از فرصت‌های آموزش و حضور در مدرسه نهایت بهره برداری را داشته باشند، تعلیم و تربیت را زندگی کنند، به عبارتی در مسیر علم آموزی با توجه به ساحت‌های تربیتی، ساحت‌های شش‌گانه، پرورش همه جانبه شخصیت دانش‌آموزان را به عنوان یک انسان در حال تکامل تجربه کنند و یک محیط بسیار خوب همراه با شادی و شعف و نشاط برای دانش آموزان فراهم کنند تا در این مسیر موفقیت‌های بهتری را با اهتمام و تلاش کسب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.