عملیات لایروبی بندر مرزی آستارا با استقرار کشتی ویژه لایروب از امروز در مجتمع بندری آستارا آغاز شده است.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: در پی فرصت دو ماهه بازرس کل گیلان مبنی بر لایروبی بندر آستارا، عملیات لایروبی این بندر با استقرار کشتی ویژه لایروب یاسین با هدف افزایش عمق کانال و تسهیل تردد و پهلو گیری کشتی‌های بزرگ ازسوی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان از امروز در مجتمع بندری آستارا آغاز شده است.
 محمدرضا شهاب‌زاده افزود: با اجرای طرح لایروبی و تعمیق بستر کانال، دسترسی به بندر آستارا که از بنادر مهم جمهوری اسلامی ایران در حاشیه دریای خزر است، آبخور کشتی‌ها برای ورود به بندر به حد استاندارد افزایش یافته و موجب نگهداری عمق مناسب برای تردد کشتی‌های بزرگ تجاری دریای خزر و با ظرفیت بارگیری زیاد به مجتمع بندری آستارا خواهد شد.

فرماندار آستارا امروز دربازدید از روند لایروبی بندر آستارا گفت: از دی ماه سال گذشته به دلیل کاهش محسوس آب دریای خزر و وجود رسوبات در کانال دسترسی به بندر آستارا، تردد کشتی‌های باری در این بندر امکان‌پذیر نبود.

محمدرضا شهاب‌زاده با بیان اینکه آستارا یکی از شهر‌های مهم مرزی کشور و گیلان است و به لحاظ اقتصادی و داشتن مرز‌های زمینی، دریایی و ریلی از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: آب دریای خزر در حال پسروی است و با توجه به این موضوع و شرایط به وجود آمده آب و هوایی و اقلیمی، نیاز دائمی وجود کشتی لایروب با هماهنگی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و لایروبی مکرر بندر آستارا بسیار مهم و ضروری است.
وی با اشاره به پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده در رابطه با لایروبی بندر آستارا و هماهنگی و نظارت ویژه مدیر کل بازرسی استان گیلان و همچنین نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، گفت: باید از ظرفیت بندر آستارا در راستای توسعه تجارت و اقتصاد ملی، استانی و شهرستانی به خوبی بهره برد.

 

برچسب ها: لایروبی ، آستارا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.