وزیر ارتباطات با حضور در یکی از مدارس تهران، ضمن نواختن زنگ آغاز مدارس گفت: دانش آموزان باید زمان حضور خود در شبکه‌های اجتماعی را مدیریت و کنترل کنند.

سیدستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت یکم مهر و اولین روز بازگشایی مدارس، در دبیرستان دخترانه استعدادهای درخشان فرزانگان حضور پیدا کرده و ضمن نواختن زنگ مدرسه، به سخنرانی در جمع دانش آموزان پرداخت.

هاشمی در این مراسم مطرح کرد: نگاه تک بعدی و فقط پرداختن به مسائل آموزش و تحصیل به تنهایی راه به جایی نخواهد برد و ما باید در کنار تحصیل به ابعاد مختلف چون کار تیمی و مبانی اعتقادی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

او ادامه داد: نگاهی که در جامعه امروز وجود دارد٬ این است که ما کمتر به کارهای تیمی توجه می‌کنیم؛ در حالی که باید به هم افزایی و کار جمعی توجه بیشتری شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به ضرب المثل آشپز که دوتا شد٬ آش یا شور یا بی‌نمک است؛ تاکید کرد: مبادا چنین تدبیری ما را به سمتی ببرد که کار‌ تیمی‌ را فراموش کنیم. کار تیمی ارزش زیادی دارد و معلمان و دانش آموزان و همگی باید این موضوع را تمرین کنیم؛ چرا که کار تیمی برکات زیادی دارد و یکی از مهم ترین کارکردها این خواهد بود که مسئولیت های اجتماعی را گردن بگیریم و توجه بیشتری به همکاری‌های اجتماعی داشته باشیم.

او با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور مطرح کرد: رئیس جمهور هم بحث وفاق را مورد نظر قرار داده اند. وفاق در کلام ساده و در عمل پیچیدگی های خاصی دارد.

وزیر ارتباطات با یادآوری پاندمی کرونا، بیان کرد: در دوران کرونا امکان حضور در مدارس و مراکز آموزشی میسر نشد. این کمک کرد ما توسعه هایی را در بحث آموز‌ش‌های غیر حضوری داشته باشیم. این ابزار رفته رفته تکامل پیدا می‌کنند و از ظرفیت های فناوری جدید و نوین استفاده خواهیم کرد تا بحث آموزش را تعمیم ببخشیم. یکی از نکات مورد توجه بحث شخصی سازی شدن آموزش است.

هاشمی پیرامون موضوع هوش مصنوعی و نقش و تاثیر ریاضیات و آمار در این زمینه عنوان کرد: خواهشم این است که از همین ابتدا توجه ویژه ای به درس های ریاضی و آمار داشته باشید. حتی اگر بخواهید در رشته های پزشکی و زیرمجموعه‌های آن تحصیل کنید٬ لاجرم با تجهیزات و هوش مصنوعی در ارتباط خواهید بود.

او ادامه داد: هوش مصنوعی بسیاری از شغل ها را با خطر انقراض مواجه کرده است و سوالات زیادی را در حوزه ها و زمینه های مختلف می‌تواند پاسخ دهد؛ بدون این که به متخصص آن حوزه نیازی باشد.

وزیر ارتباطات با اشاره به فراگیر شدن استفاده از فضای مجازی، به دانش آموزان توصیه کرد زمان حضور خود در شبکه‌های اجتماعی را مدیریت و کنترل کنند؛ چرا که مضرات و اتلاف وقت زیادی را به همراه خواهد داشت.
سیدستار هاشمی همچنین دو سوال مهم را مطرح کرد و از دانش آموزان خواست بدون استفاده از هوش مصنوعی و با خلاقیت خود به این سوالات که از طرف وزارت ارتباطات برای پاسخ به آن‌ها جوایزی در نظر گرفته شده است٬ پاسخ دهند.
 
او از دانش آموزان پرسید: چطور می توانیم از ظرفیت های هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده کنیم؟ تعریف شما از اینترنت امن چیست و چه پیشنهادی برای این موضوع دارید؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار